Gå til innhold

Kan det være tennene som kommer tro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 mnd har først for noen uker siden endelig begynt å sove hele natta. Intill igår.. Han våkner kl 24:00 og skriker ustanselig. Gir vann og trøster, men ingenting hjelper. Jeg ser ingen annen mulighet enn å gi han litt mat. Han spiser og roer seg. Sånn holder han det gående hele natta, også i natt. Er dette tenner som bryter frem tro?? Han har klødd veldig i munn lenge!!

Og jeg som var såå glad for å endelig få sove en hel natt, etter et halvt år med max 4 timer sammenhengende søvn.. Jaja,påan igjen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være tenner, men det kan være en reaksjon på mat - dersom han er begynt med grøt og annen mat. Her har lille reagert på havregrøten og hatt magevondt. Det førte til at havregrøten ble frokost og risgrøt som han tålte godt ble kvelds.

Skrevet

Jeg har tenkt på det også faktisk. Han får fast føde til alle måltider,men begynte med 6 mnd havregrøt på kvelden for noen dager siden. Første natta gikk det bra,andre natta begynte han med å skrike på natta og i går kveld ga vi han risgrøt for å sjekke om det kunne være havregrøten som gjorde dette.. Men han skreik til tross for risgrøten.. Men et annet spørsmål, hvordan er det å fortsette å gi 4 mnd grøt til 6 mnd unger? De andre grøtene inneholder jo mye mer jern som er viktig for han nå. Eller er det greit å variere litt med disse typene grøt?

Skrevet

Jeg tenker at for en periode så går nok det helt sikkert fint. Jeg gjorde det til storesøster også. Men kanskje man burde gi grøt 6mnd en gang i døgnet hvertfall. Jeg tror det er bedre en periode å gi 4mnd grøt som barnet faktisk liker og tåler enn å tvinge i dem noe som er lite pop.

Eller? Tar jeg feil nå? Korriger meg noen dersom jeg tar feil..:o)

Skrevet

Jeg er enig der altså! Gutten min foretrekker helt klart 4 mnd grøt fremfor 6 mnd grøt. Han får hvetegrøt 6 mnd på morgen,og den går ned. Men han er ikke så glad i havren dessverre.. Men jeg tenkte kanskje å balnde ris og havre grøt til kvelden,så tar vi det i sakte tempo og etterhvert er han mer vant med havren. Men er kjempviktig at de liker maten de får!:-)

Skrevet

Jeg måtte blande ris og havre i går kveld. Risen var tom... Gikk fint ned det også. Og han har sovet sin beste natt på halvannen måned. Men det er vel ikke noen direkte årsakssammenheng her da. Men poenget er hvertfall at han ble ikke dårlig i magen av blandingen. Og det kan jo være en skånsom måte å gå over til mer og mer havre..:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...