Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Er det noen som har noen innspill og meninger om hvorvidt jeg skal vaksinere barnet mitt eller ikke, på 3 mnd kontrollen?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Ja, her syns jeg at fordelene er større enn ulempene. Vaksinene er testet i mange mange år, og beskytter barnet og andre barn mot sykdom. Nå husker jeg ikke hvilken vaksine de får på tremndr kontroll, men noen av sykdommene som det vaksineres mot kan man fortsatt smittes av i utlandet feks, derfor veldig greit å være beskyttet.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville garantert vaksinert De vaksinene som brukes nå, har vært brukt i ørten år, og dermed blitt testet ut veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Har tatt alle vaksinene på snuppa mi....men skal vente med trippelvaksinen ved 15 mnd alderen frem til hun er 4 år....Dette pga at i denne alderen kommer det frem symptomer på adhd...autisme ol i følge helsesæster,og i noen tilfeller kan barnet reagere negativt på vaksinen i kombinasjon med at kroppen er i ubalanse og har nedsatt immunforsvar.Dette gjør at sykdommer kan slå ut i kombinasjon med sprøyten...mens dersom man ikke tar den i 15 mnd alder kan eventuelle sykdommer skader ol gå tilbake eller ikke utvikle seg..Har en søster som var helt normal og fin helt frem til hun fikk denne vaksinen...3 dager etter var hun virkelighetsfjern og ble ikke bedre. Hun er i dag hjerneskadet:( har fått pasienterstatning da det ble påvist at hun fikk allergisk reaksjon som følge av vaksinen,men det er jo liten trøst for ødelagt liv:( Dette skjedde også sønnen til en venninne av meg..gutten var full av fart og helt normal." dager etter vaksinen falt han i feberkramper og har utviklet sterk autisme....Litt for mye tilfeldigheter spør du meg..Har hørt om maaaange tilfeller knyttet til akkuratt denne vaksinen ved 15 mnd alder. Så jeg venter til snuppa her har fått sterkere immunforsvar og velger å ta den når hun er 4 år..Dette foreslo helsesøster for meg siden jeg er så skeptisk til denne vaksinen.Hun hadde full forståelse for det og sa at det svever mange mørketall rundt denne vaksinen knyttet til skader ol som har oppstått på barna etter vaksine.. .Men som hun sa......det kommer nok ingen innrømmelser fra ansvarlige helsemyndigheter ang dette....men hun har sett mye i sin tid som helsesøster..Og hennes barn var ikke vaksinert før ved 4 års alder . så jeg velger å stole på magefølelsen jeg har om å vente...ville aldri tilgitt meg selv hvis noe skulle oppstå etter vaksinen...og man vil alltid lure på om det var fordi en vaksinerte eller om det er tilfeldig...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Ja...alle mine tre barn er vaksinert. Ikke bare av hensyn til egen helse , men også av hensyn til samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Vi ventet til barna var 4 år. MMR og penumokokk skipper vi helt. Bruk litt tid i forkant av eventuelle vaksiner til å lese deg litt opp i emne. Ser mange anbefaler vaksiner på det varmest, på samme tid, som de ikke en gang har sett seg inn i hva det blir vaksinert mot. Det sier mye om deres kunskaper i emne. Tror mange hadde tenkt seg om to ganger om de bare viste litt mer om emne.
ellen-propellen Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har gitt mitt barn alle vaksinene når det er en del av helsestasjon tilbudet. Hvorfor tenker du på å la være?
Gjest ->>- Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Spørsmålsformuleringen tilsier at du bør gjøre som helsevesenet anbefaler.
Hyacinth Bucket Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Spør deg selv om dette: Kan jeg leve med at barnet mitt får en alvorlig bivirkning? Kan jeg leve med at barnet mitt dør av en sykdom, noe som kunne vært forhindret om barnet hadde fått vaksine? Svaret ditt forteller deg om duskal vaksinere barnet ditt eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå