Minnie Mom Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Flere som sliter med det? Er egentlig fornøyd med den siden jeg aldri har mensen. Men jeg lurer på om den kan være årsaken til null sexlyst. Er liksom aldri ordentlig glad lenger heller. Vet ikke helt hva vi evt skal bruke hvis jeg tar den ut. Vil kanskje prøve noe uten hormoner, men synes ikke jeg finner noen gode alternativer. Kanskje samboeren min skulle sterilisere seg.. Vi har to barn og han vil definitivt ikke ha flere. Men han er bare 31 år, jeg synes det er litt ungt egentlig. Man vet jo ikke hva livet vil bringe.. Meninger?
Mille** Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg var ikke fornøyd med hormonspiralen, men merket ikke noe på sexlysta, trodde jeg. Men når jeg hadde fjernet den ble det jo en del forskjell. *kremt* Jeg fjernet den av helt andre grunner da, bla mye blødninger. Mannen min steriliserte seg når han var 33 (eller 34, husker ikke helt). Han sa at uansett hva som skjedde så ville han ikke ha flere barn. Så det er jo en avgjørelse mannen må ta, egentlig.
Minnie Mom Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Ja, og min samboer sier at han ikke vil ha flere barn. Hverken med meg ) eller noen andre hvis det skulle skje noe med meg eller med vårt forhold.. Vet at han også sliter med min manglende sexlyst. Jeg vet jo ikke om sexlysta vil øke hvis jeg tar ut spiralen og jeg synes det er fint å aldri ha mensen, men hvis forholdet kan bli bedre så er det jo verdt det. Men vet ikke hva slags prevensjon jeg evt skal bruke. Så derfor jeg begynner å tenke på sterilisering. Ihvertfall siden han absolutt ikke vil ha flere barn.. ;o)
Marsipan❤grisen Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Mindre sexlyst er en vanlig bivirkning av hormonspiral.Så når jeg skulle sette inn spiral, så anbefalte legen min kobberspiral til meg nettopp pga bivirkningene som hormonspiral har. Kobberspiral har bivirkninger som mer blødninger under mensen og menssmerter og er ikke anbefalt til damer med store blødninger. Jeg har ikke merket noen bivirkninger med kobberspiral, men det kommer jo ann på personen det. Jeg er iallefal veldig fornøyd med kobberspiral. Alt er som før jeg satte den inn.
Minnie Mom Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2010 Det er jo selvfølgelig en mulighet med kobberspiral, men jeg er redd for lang og sterk mens... )
Ugl@ Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Nei, vil ikke si det. Var så plaget med kraftige og lange mens-blødninger og "PMS" før jeg fikk satt den inn at sexlivet var nesten ikke eksisterende, i tillegg hadde jeg angst for å bli gravid, pluss at jeg reagerte på kondomet. Ikke tålt p-piller heller for den del. Men vet det er enorme individuelle forskjeller når det gjelder hormonprevensjon og prevensjon. Man må nesten prøve seg fram. Himmel for en kan være den andres helvete tydeligvis. Mens jeg fikk et nytt og bedre liv, med økt lyst og totalt fravær av blødninger fikk ei venninne av meg blødninger i hytt og vær, total fravær av lyst og smerter i underlivet. Pussige greier denne kvinnekroppen. I deres tilfelle så burde vel han "fikse" seg, det er ofte reversibelt hos menn også tross alt, og et lite og enkelt inngrep.
MammanTilEmma❤ Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 lurer også på dette med sexlyst og hormonspiral.... etter jeg satte den inn har jeg hadd null lyst, å kan huske jeg hadde lyst før den ble satt inn!! stakkars samboer blir jo frustrert over at jeg ikke har noe lyst!
*Lissi* Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Samme her! Synes det var supert helt i begynnelsen (glad vi slapp å rote med kondomer) men nå er sexlysten betydelig redusert. Vurderer å fjerne den når jeg skal til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå