Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Katta gikk nettopp til angrep på handa mi..Inni handa og ved armleddet. Bet og klorte godt, før jeg fikk tak i den i nakkskinne å den slapp.. Faen så vondt! Idiot katt... JA, er gravid i 3. mnd...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 nei, ingen grunn til det mener nå jg. men ring legevakten og hør.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Okei, tusen takk Den hogga 3 saftige tenner langt ned i handflata.. :/ HI
Myy Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Når man er gravid kan man ikke ta stivkrampe har jeg fått beskjed om. Hvor lenge siden er det du tok sist da? De skal liksom vare i 10 år, men legen min sier at dersom det skjer noe skal man uansett ta det selvom det er 5 år siden. Fordi virkestoffene i den bare blir svakere og svakere. Men ble det skikkelig hull i huden eller? Bet og klora katten igjennom ?
Myy Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Hadde du ikke vært gravid mener jeg at du skulle hatt vaksine. Men vet ikke om du kan få nå som du er det. De tar nemlig slike ting mye mer seriøst enn det man skulle tro! Når jeg ble bitt av et hamster jeg hadde insisterte mamma på å ringe til legen for og høre. Jeg sa at det garantert ikke var noe vits og at de bare ville le av henne. For jeg trodde ikke sånt gjorde noe.. Men det var vist veldig viktig vist nok og jeg måtte komme med en gang for å få vaksina.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Hm, det er sikkert et par år siden ja :-/ Ja, ble ganske saftig bitt. Klora og bet igjennom huden ja. Ganske ømt der han satte alle tenna i.. Men skal se hvordan det går utover kvelden. Ringer legevakta bare for å høre for sikkerhetsskyld. Har vasket sårene da, så det ble kanskje litt bedre HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Normalt får en en påfyllingsdose med stivkrampesprøyte når slikt skjer, men siden du er gravid anbefales det å ikke ta påfyllingsdose. Ja, bare ring legevakta å hør hva de mener om situasjonen...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Jeg jobber selv på legevakt, og jeg mener bestemt at vi sier at det ikke er nødvendig å ta stivkrampe dersom det ikke er dypt og at det er på et godt sirkulert sted.. for det er noe med oksygen osv... men vi anbefaler uansett å ta stivkrampepåfylling hvert 10.år. Uansett så vet jeg at stivkrampe må taes innen 72 timer etter at man har blitt bitt / klort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå