mami78 Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hva tenkte dere å ha med til babyen, hentesett? Er jo så kaldt om dagen. Må vel kjøre bilen til inngangen... Jeg tenkte å ha med ullbody, ullstrømpebukse, ulldress og en eller annen ytterdress(har mange) og lue så klart. Og så tar jeg med et teppe. Hvordan gjør dere det? Jeg tenkte å pakke snart slik at pappaen slipper...er i uke 36...
MammaiLarvik Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg pakket en bag til babyen tidligere i dag. Body og strømpebukse i ull, en sparkebukse og body, ytterdress, lue i ull, og varme sokker. Tenkte å ta med et ullpledd til å ha over i bilen, hvis det blir veldig kaldt. Er i uke 36 jeg også... forresten bedre å ta med for mye enn for lite, så kan vi bare se ann været den dagen vi skal hjem...
♥Nemi♥ Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Så må dere også huske at det må være lett å få av litt klær, siden bilen blir varmet opp:) Her tar vi med Body Strømpebukse sparkebukse kjøredress babyteppe.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Her blir det bomullsbody, sparkebukse og utedress i "teddy-stoff". Og så har vi egen pose i bilstolen, som er lett å åpne i bilen. Som oftest kler vi faktisk de små for mye, ikke for lite.... ;o)
Bromelia Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Det er vanskelig det der altså. Her jeg bor varierer tempra turen fra uke til uke.. alt fra minus 10 til minus 30. Jeg har pakka: En body i ull og en i bomull, en strømpebukse i ull og en i bomull, Bukse og genser i bomull, et sokkepar i bommull og en utedress samt ullue og bomullslue, og et bomullsteppe. Er det minus 10 kjører vi bommull. er det minus 30 kjører vi ull samt teppe over hele bilstolen når babyen skal ut hovedinngangen og bort i bilen. Sambo må kjøre helt til hovedinngangne selvfølgelig...
MillaCamilla Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Hei Har tenkt ullbody, ullstrømpebukse, tynn ull-lue og en tynn ulldress som jeg fant på salg i går. I tillegg en kjørepose utenpå som jeg har strikket. Så får vi regulere temperaturen i bilen om det blir for varmt. Dette uavhengig av temperatur ute, da babyen kommer i februar og det er uansett under 0 grader ute. Har egentlig bare kjøpt ullklær til babyen de første månedene. Bomull får han tidligst bruke mot sommeren hehe, jeg er litt vel pro-ull kanskje.
mami78 Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2010 Fint og se at det er flere ullbrukere her! Bruker ull innerst i alle fall ut april på de store barna mine også. Er jo fint med ull i tillfelle man skulle bli for varm også. Jeg har kun 10 minutter til sykehuset, så rekker jo ikke bli for varm... Greit å pakke med slik at man kan velge litt:)
b77h Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har også en ullbody og en i bomull + ellers det meste i deilig, myk ull. ulldress, lue og votter. Er ikke så bekymret for når vi skal hjem; det er jo bare å varme bilen godt opp før jeg hopper inn med babyen. Og inn/ut døren. Men er usikker på hvor mye klær jeg trenger til sykehusoppholdet. Vi blir nok 3 netter på sykehushotellet. Man får klær der, men det er nok kun bomull, og en jordmor jeg snakket med sa at det var jo såååååå mye kjekkere med egne klær... (hun hadde stjerner i øynene, og så ut som hun elsket rosa babyklær, hehe...) Så det blir vel at jeg pakker med alt for mye - sånn som jeg pleier til meg selv når det er ferie...
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Helt enig i at det er kjekt med litt eget tøy til babyen på føden. Hvertfall hvis en er i form til å ta stellene selv. (Hvis ikke er det ok at babysengen blir merket med at det er eget tøy!) Gøyere når en får besøk også I stede for de utvaskede klærne som er på føden eller de skjortene som stadig glipper opp.
T+H+T Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 Har med klær som skal brukes på sykehuset.4 bodyer 2 strømpebukser.2 par sokker og 2 sett med klær.Det meste i ull. Til hjem reisen har vi ull boddy og strømpebukse+hjemmestrikket ull sett bukse jakke sokker og lue.Bilen er oppvarnet og vi skal kjøre en god time.Kan ikke ha så mye da på.Ull regulerer seg.Har ett ullteppe.Men er max ute 3 min.
mamman til to gutter Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Tykke utedresser er ikke noe lurt i bilsete, så det er bedre å ha på feks to lag ull (eller bomull hvis man ikke ønsker å bruke ull pga eksem hos søsken eller foreldre) og så et teppe over. Frykter man at det blir kaldt, så bør heller pappaen varme opp bilen før man setter babyen inn i den og generelt er det lettere at babyene blir for varme enn for kalde.
Maisie Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 Har med bæresjal, et par plagg, og litt yttertøy til hjemreisen. Enig med gutt i magen... at det er lurt at pappaen varmer opp bilen på forhånd før babyen kommer inn i bilen. Pappaen får ta med bilsete, teppe og en tykk utedress dersom det skulle bli svinkaldt igjen. Men jeg regner med at det blir nok klær uten den.
Gjest Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Har ikke tenkt til å ha så mye skift til selve oppholdet. Sist fikk vi en gulper Han sprut-gulpa flere gang på sykehuset allerede. Så vi kan likegreit gulpe ut sykehusklærne. Men tar vel med 2-3 skift likevel og ull-body/strømpebukse til hjemturen. Har et hentesett i ull fra nr1. Det er hjemmestrikket og veldig lite, så må prøve å få brukt det. Dette er siste sjanse. Så en utenpådress i teddy-stoff og pledd i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå