Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er 32 år, og har aldri hatt en underlivsundersøkelse. Flere gynekologer har forsøkt, men ingen får det til. Jeg spenner meg slik at de ikke får stukket inn torturredskapet. Det kjennes regelrett ut som om at de stikker kniver opp der. En undersøkelse endte med at gynekologen (en kvinne) begynte å gråte (ikke hulke da, men hun hadde et par tårer) Jeg er nå innkalt til Kvinneklinikken på Rikshospitalet. De skal visst ha noen teknikker der som de ikke har hos vanlige gynekologer. Jeg er livredd. Delvis for smerten, og delvis fordi jeg tross alt ikke har tatt celleprøver slik jeg skulle ha gjort. Er sikker på at det er noe galt siden jeg ikke har sjekket før. Det er så typisk liksom. Er så redd for å få beskjed om at jeg har livmorhalskreft med spredning eller noe, kan jo ha hatt det i årevis (neida, panikken griper ikke om seg). Men jeg vet jo at jeg må få tatt denne sjekken, og har stått på venteliste i et år for å komme til. Jeg har barn, men det ble keisersnitt pga seteleie.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 huff så ille å ha det slik. Riksen er kjempeflinke på GU da, vært der flere ganger i svangerskapet. Men råd kan jeg dessverre ikke komme med, du må prøve å finne en teknikk for å slappe av. Du har nok ikke livmorhalskreft, men det er viktig at du får tatt prøver nå. Masse lykke til hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Tusen takk for støtte Kan man ha denne kreftformen uten symptomer? Jeg har jo nettopp hatt et vellykket svangerskap, og de sjekket livmoren og buken etter svulster ved KS (rutine), men de sjeket vel sikkert ikke livmorhalsen. Jeg har visst en type vaginisme. Jeg liker ikke penetrering heller, men det går greit etter 5-10 minutter ved sex med samboer. Men det er jo aldri jeg som kaster meg over ham da, for jeg vet at jeg må gjennom disse minuttene med smerte før det blir bra. HI
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Men da har du nok ikke kreft om de allerede har sjekket deg Men de kan se om det er celleforandringer, som igjen KAN føre til kreft. Derfor er det greit å få tatt prøver, slik at man kan forhindre dette. Det kommer nok til å gå kjempe bra, slapp av så godt du kan og tenk på hvor gla du er når du er ferdig. Ta gjerne med deg en Ipod med musikk DU liker, som kan hjelpe deg med å slappe av. Kan du f.eks få beroligende? Jeg tenker bare at det er best for deg å være så rolig som mulig og slappe av så godt som mulig slik at det blir lettere for legene og deg såklart. Ønsker deg masse masse lykke til, det kommer til å gå så fint så )
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Tusen takk Pusetøsa De har jo sjekket ved åpning av buk, men de får vel ikke sett livmorhalsen der. Det blir nok deilig å være ferdig ja, men jeg grur meg til selve opplevelsen, og til å vente på svar. Det kan jo hende de skal gi meg en behandling for vaginisme da. Det står at jeg skal undersøkes av overlege i gynekologi samt en hudlege, ikke vet jeg hvor hudlegen kom inn, det har vel kanskje med ømfintlighet å gjøre. Det hadde vært bra for seksuallivet mitt også hvis jeg kunne finne en vei ut av dette problemet. Ikke så sexy for mannen å måtte se på at jeg har det vondt i flere minutter før vi er i gang. Huff og snufs. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå