klovner Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 jeg trenger litt hjelp, og håper noen av dere lesere kan bidra med deres råd og ideer- saken er: vi har kjøpt nytt hus som trenger en liten oppgradering. Vi har tenkt på å kjøpe ferdigmalte hvite dører,for å fjerne de profilerte furudørene som er der nå, men så har jeg hørt at de ferdigmalte dørene som selges overalt ikke er helt hvite, og at det derfor kan være vanskelig å matche vegger og karmer? Vi har også kjøpt nytt kjøkken, et hvitt glatt kjøkken uten håndtak... men også dette er jo eggehvit i koden selv om det selges som hvitt. Jeg ønsker et lyst hjem, med lyse vegger. Hvilken farge bør jeg male vegger, tak, lister og karmer... håper på mange svar....
(Muskat) Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Hvis det er skikkelige, profilerte furudører, altså furu tvers gjennom, ville jeg beholdt de og malt de (eventuelt sendt de til lakkering hvis dere ikke orker/gidder/kan jobben selv). De er solide og holdbare og ingen vits å bytte... Vi byttet alle dører her, men det var fordi det var brune "pappdører" over det hele her. Alt ferdigmalt er i eggehvit om man ikke spesialbestiller, det blir veldig hvitt når det kommer på veggen allikevel:)
Løvemamma til 2 prinser c",) Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Hei! Ferdigmalte hvite dører fremstår som helt hvite og gir ikke noe gulskjær. Vi har byttet ut alle våre med ferdigmalte hvite fra Swedoor, kjøpt på Maxbo. Vi har helt hvite lister og tak og har brukt fargen "Sand" til. Veldig dust, delikat og lyst, men allikevel varmt og lunt:) Lykke til i den store interiørverdenen, mulighetene er mange! c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå