Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Tenker på å kjøpe brystpumpe,den Avent. Er det noen som har erfaringer med den? Eller er det andre som anbefales?
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg hadde en manuell avent brystpumpe for nesten 3 år siden. Synes den slapp taket endel og var litt "ekkelt" håndtak. Men i rettferdighetens navn må det nevnes at jeg ikke harprøvd noen annen så det kan hende det er den beste som finnes:)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Det kommer helt an på hvor mye du vil ha behov for den. Jeg pumpet hver 2. time i 5 uker og hadde ikke klart meg uten den elektriske. Men skal man pumpe litt for å få nok til en kinotur er en manuell mer enn bra nok. Jeg begynte med den manuelle fra avent og holdt på å klikke i vinkel her. Makan til søppel...hehe. Den holdt ikke på vakumet og var alt-i-alt ikke noe særlig. Men har heller ikke prøvd andre manuelle, så mulig den er den beste. Har du ingen du kan låne av de første ukene, til du finner ut hvor mye du har bruk for den? For meg ble det å kaste pengene ut av vinduet å kjøpe den manuelle. Lykke til:-)
Løvemamma til 2 prinser c",) Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Hei! Jeg pumpet også som en gal med den manuelle fra Avent. Ikke noe å skryte av, og jeg kommer ikke til å benytte meg av den hvs jeg trenger det med nr. 2! da går jeg heller for elektrisk. Som tidligere nevnt glapp den taket ofte, ikke bra nok vakum, jeg fikk ordentlig vondt i hånda og dessuten knirket den! Ingen suksess her i heimen i hvertfall! Må legge til at jeg heller ikke har prøvd noen andre... Lykke til c",)
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2010 Ok, så alt i alt er ikke den fra Avent noe særlig tess.. Ikke den manuelle ivartfall! Tenkte jeg skulle kjøpe den nå,siden den er på tilbud,men tenker at jeg venter heller,får å se om jeg trenger pumpe og heller finner noen andre som kanskje er bedre. Takk for svar
Bromelia Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Hadde den fra medela, eller hva den heter... Gul... Kjøpt på apoteket. Manuell... Litt slitsomt å få igang "melkinga", men når det først hadde startet skikkelig gikk det greit. Hodt bra på vakumet, så jeg slapp å pumpe og pumpe... Det som er mest stress med det greiene der er vasking og koking...
Helverine Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde en elektrisk Medela, eller hva den het. Gul. Kjøpt på apoteket. Den bråkte litt, men funket ellers greit. Solgte den, dessverre....så får vel kjøpe meg en ny etter hvert
Alltid Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg hadde Avent sin manuelle pumpe og hadde ingen problemer. Den fungerte veldig godt, men skal sies at jeg hadde masse melk og det var ikke mange trykkene som skulle til før "koppen" var fylt.
Erle79 Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Jeg brukte den manuelle brystpumpen fra Avent etter forrige fødsel, og jeg brukte den mye! Jeg pumpet all melken de første seks ukene, siden datteren min ikke klarte å ta tak i puppen selv. Jeg slet mye med brystbetennelser, og syntes Avent hadde den pumpen som tømte brystene best, siden den har så stor overflate. Jeg prøvde også to elektriske pumper, blant annet den lysegule som ble nevnt over, men jeg syntes den brukte lang tid, tømte ikke brystene ordentlig og bråkte noe alldeles forferdelig. Jeg kommer til å finne frem igjen Avent pumpen til sommeren...
Skrothøna Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Det kommer selvfølgelig an på hvor mye du skal pumpe. Har forsøkt både manuelle og elektriske, og jeg ville aldri gått for annet enn elektrisk igjen. Har en egen Medela som jeg kan pumpe begge brystene med på en gang, og dette fungerer veeeeeldig bra. Raskere utdriving, og raskere ferdig:-) Vil forøvrig nevne håndmelking som et alternativ. Dersom du ikke er stor-pumper, men bare skal ha til en kinotur eller sånt, så kan håndmelking være vel så greit som å kjøpe og "træle" med en pumpe. Dette kan du lære på barsel, og det finnes gode instruktsjonsvideoer også. Prinsippet er god håndhygiene, en ren kopp/skål, en pupp full av melk, stimulere utdrivingsrefleksen med sirkulær massasje rundt aerola, og deretter klemme utmelken ved å legge tommel og pekefinger i utkanten av aerola og klemme forsiktig. Fingrene skal ikke gnis mot huden, men klemme sammen oppsamlingskamrene som ligger innenfor brystvorten. Man føler seg kanskje som en ku der man sitter, men det gjør man jammen med en pumpe også, og den koster itillegg penger... Metoden fungerer iallefall utmerket. Både for å bygge opp et lite melkelager, men også når man ikke har pumpe tilgjengelig og brystsprengen er total. Selv klarte jeg å berge meg gjennom en hel helg på fjellet, hytta hadde ikke strøm... Og jeg kom hjem med 1 liter snø-frosset fjellmelk til den lille:-)
gullegget Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Hvis du bor i nærheten av Sverige, vil jeg anbefale en pumpe de har på apoteket der. Den er super enkel, ikke masse duppeditter og koster 140 kr. Alle jeg kjenner som har brukt den er super fornøyd. Ellers har jeg hatt Dr.Brown sin, kjempe dårlig! Medela manuell, pumpet dårlig. Avent manuell, fikk ut masse melk og en god pumpe. Men utrolig mange deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå