Gå til innhold

Det klør!!!! Svangerskapskløe???

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg begynt å klø over hele meg! Det er skikkelig intens, stikkende kløe og jeg holder på å bli gal. Er spesielt ille utover kvelden og når jeg skal sove... Noen som har erfaring med dette her? Har dusjet og skrubbet hele meg og smurt med body butter (fra Bodyshop), men det ser ikke ut til å hjelpe i det hele tatt, snarere tvert i mot!

Trenger tips og råd for hva jeg kan gjøre med dette!!!! Evt noen kremer å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte mye hvitvask som jeg kjøpte på apoteket. Skikkelig klin. Bare å smøre masse på og bruke sengetøy og undertøy man ikke er redd for. Og kjølige dusjer like før legging. Trikset er å sovne lynraskt iløpet av 5 minutter og ikke våkne iløpet av natta...Helt umulig altså. Men gir seg heldigvis etter fødsel da.

Har du lenge igjen da?

Skrevet

Dette har jeg også! Har hatt det i snart en måned, og har ennå litt over to måneder igjen. Legen tok blodprøver for å sjekke for leversvikt, men det viste seg å bare være ufarlig svangerskapskløe. Det er til tider uutholdelig. Fikk beskjed om at jeg kunne prøve allergimedisin (Zyrtec), og syns kanskje det hjelper litt (i alle fall psykisk).

Skrevet

Få det sjekket opp hos lege snarest! Legen må sjekke leververdier og gallersyre (fastende). Sannsynligvis er det ufarlig, men er det den farlige typen sv. kløe KAN det være farlig for barnet. Du vil da trolig bli forløst i uke 37-38.

Bedre å sjekke dette en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til!

Skrevet

Er 31+3 i dag, så har jo noen uker igjen enda da...og skal det her fortsette frem til da kommer jeg til å klikke tulling!!!!

Skal til jordmor i morgen tidlig, så får høre hva hun har å si og om jeg evt burde tatt noen blodprøover for å sjekke gallesyrenivå i blodet.

Hehe og det å sovne på 5 minutter er virkelig helt umulig, ja! Ellers takk for svar:)

Hvor er du i leia i forhold til termin da, Kulerunn&sunn?

Skrevet

Jeg fikk konstatert sv.skapskløe etter fødsel nr. 2. Fikk raskt medisin som lindra det hele, og det gjorde godt. Merka ingenting i sv.skap nr. 3, men har nå fått sv.kløe igjen m/barn nr 4 i magen.

Legen har gitt meg resept både på tabletter (som hjelper) og salve (som hjelper litt). Tablettene gjør i tillegg til at jeg blir kveldstrøtt (noe som ikke er vanlig da det er full fres i magen hver kveld:-)).

Spør legen din og sørg for all del at det blir tatt utvida blodprøver og leverprøver av deg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...