Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Veninna mi har to gutter fra før, og fikk nylig gutt nr 3. Hva skal jeg gi henne? Man har vel det meste når barn nr 3 er kommet..? Og når det i tillegg er tre barn av samme kjønn..
Tommage♀♂ Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Hva med noe til henne. En spa-pakke, bakevarer eller noe? En god bok...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 er jo alltid stas med litt tøy da:) eventuelt så er jo et gavekort sikkert populært da hun kan kjøpe det hun trenger selv. hva med masse bleier?? sikkert popis:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 var inne på tanken om å gi en haug med bleier, smokker, tåteflasker, våtservietter osv ja ...Hehe... Det er allefall bruksting! ;-) HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Fyll opp en kurv/eske med f.eks bleier, salver, våtservietter, en lite body eller bamse. Legg gjerne med en liten ting til mor også, f.eks en god bodylotion e.l. Trenger ikke bare kjøpe klær, og hun har sikkert nok av dette ettersom det er nr 3.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 bleiekake? Hva er det? (dumt spm kanskje...?) HI
(Muskat) Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Kurv med bruksting er supert, det samme er noe til den nybakte moren. Venter selv nummer tre og har to gutter fra før. Etter denne tråden tror jeg jammen jeg skal tipse venner og familie om både spa og bleier, hihi
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Med min tredje trengte jeg nattdrakter, for de blir så stive av vask, og man vil jo gjerne ha myke og deilige på nyfødt hud,.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 den kurven var ikke så dum nei:-D Tror vi må gå for det! Tusen takk for gode svar! HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Kjenner meg igjen ;-) Har selv tre gutter og jeg må si at det lille jeg kjøper av nye klær velges med omhu... Så veldig mye av det jeg fikk i barselgave nå til sistemann ble byttet. Pengene tilgode brukte jeg mest på klær til eldstemann (som jo alle arver etterhvert), eller på like gensere feks til alle tre. De synes det er stas å være like. Så hvis du skal kjøpe for litt penger, og har mulighet til å kjøpe tre like gensere så synes ofte barn det er artig (hvis ikke de andre barna er veldig store da..) Bleier osv hadde jeg ikke satt pris på hvis det ikke var akkurat det merket jeg brukte osv.. En tredjegangs er rimelig kresen ;-)
Nine:) Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Koseklut:) det er jo så mange skjønne nå atte! og det er jo gjerne noe man ikke arver... "Min første bok" -det bør jo guttene få en hver av;) Barnevognskilt Smokk med navn Gulpekluter får man vel aldri nok av... Personlig Vognteppe ( få noen til å sy, ullfilt og fleece er godt og varmt) Gavekort Du kan jo spørre henne også da, om det er noe spes hun ønsker seg:)) -kanskje flere kan gå sammen og spleise på en litt større ting også...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #14 Skrevet 14. januar 2010 Venter også nr tre, og har alt fra før, men alltids morsomt med noe nytt (-: Badeoljen Balneum Hermal (selges på apoteket 165,-) er én ting jeg bl.annet alltid pleier å gi i barselsgave, den er kjempegod, og slike bruksting får man jo alltids bruk for, og det vokser jo ikke babyen ut av heller. Myke håndduker er jo også en idé, jeg er iallefall ikke flink til å fornye håndkle-sortemanget i huset! Kurven som nevnes over her hørtes kjempesmart ut, det hadde jeg satt stor pris på. -en spiral også, for den saks skyld.
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 Selv syntes jeg det var koselig med litt nye klaer til bebisen min. Ull for eksempel slites jo fort ut og kan vaere kjekt aa faa, eller bare noe soett noe da Men folk er jo forskjellige. Du kan jo kanskje spoerre henne?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #16 Skrevet 14. januar 2010 Nye babyer må få litt nye klær. Barnet kommer til å arve nok som det er.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har bare TO gutter, og ALT jeg fikk i klær til sistemann ble byttet eller blir gitt bort videre. Det meste ble faktisk byttet i klær til eldste. Vi har sikkert 40 bodyer i alle størrelser, og nesten like mye av andre klær. Jeg får bare dårlig samvittighet av alt som ikke blir brukt, så jeg vil ikke ha flere klær! Samme med gulpekluter. Hvis man har f.eks 10 stykker, så holder det. De blir jo ikke slitte. Og det er slett ikke alle barn som gulper heller, min eldste gulpet aldri. Men bleier er en god ide. Men ikke kjøp i størrelse 2-4 kilo! Det blir stadig vanligere at babyer veier over 4 kilo når de blir født, og begynner med bleier i størrelse 3 etter bare noen uker:-) Bruksting er generelt bra. Spør moren hva hun trenger og om hun har en preferanse for enkelte produkter, så har du en sikker vinner!
maria isabell Skrevet 14. januar 2010 #18 Skrevet 14. januar 2010 ull, dette blir brukt opp etter hvert barn:)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #19 Skrevet 15. januar 2010 Så irriterende for giveren da, som ville gi noe til den nye lille verdensborgeren. Og så bytter du tingene og gir det til ett av de andre barna! NOE nytt må jo det nye lille mennesker også få! Stakkar, han kommer nok til å arve mer enn nok i årene som kommer.
FrøkenSprøken Skrevet 15. januar 2010 #20 Skrevet 15. januar 2010 Vi venter nummer to nå, og det vi mangler er godt ulltøy, myke håndklær/vaskekluter, nye flasker, salver, kremer, oljer o.l. Og så mangler vi en god "bestevenn". En myk og håndterbar bamse e.l., som kan være med over alt. Gå gjerne sammen to stykker og kjøp to like. Det er egentlig et must hvis man tenker å venne barnet til å sovne med den. Vet ikke om andre ønsker seg en slik bestevenn, men vi gjør det;)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #21 Skrevet 15. januar 2010 Ser flere nevner ull, men vær da sikker på at mottaker bruker ull på barna sine. Jeg bruker ikke ull på barna mine før de er store nok til å formidle det dersom de syns det er ubehagelig. Mange barn har jo atopisk eksem eller andre hudplager som blir forverret av ull. Kjøpt boka Førstehjelp på barn!
Ugl@ Skrevet 15. januar 2010 #22 Skrevet 15. januar 2010 En fin body til den lille og feks et gavesett med gode kroppspleie produkter:-) Hvis man strikker eller hekler selv så er det kjmepekoselig å få små babysokker, votter eller lignende. Jeg driver selv å hekler små babytøfler til ei venninne som venter smått til våren. Tenkte jeg skal hekle både med lyseblå og rosa detaljer siden jeg ikke aner hva hun får, så er det sikkert alltids noen andre som kan få de som "blir til overs" en senere gang. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #23 Skrevet 15. januar 2010 Hmmmm.... er selv tredjegangsfødende, og må si jeg ville synes det var fryktelig stusselig om ikke babyen skulle fått noen søte nye klær! Kanskje jeg ikke er så sparsom og praktisk som de andre her:)
Gjest sug lut Skrevet 15. januar 2010 #24 Skrevet 15. januar 2010 Noe til moren, noe som er utelukkende luksus og kos, men helst ikke fetende.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #25 Skrevet 15. januar 2010 Stakkar? Som om en nyfødt baby bryr seg noe som helst om de klærne han har på, annet enn om de er behagelige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå