Gå til innhold

Dere med 5-6 mnd gamle babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere de for natta og når har de siste lur på ettermiddag/kveld??

Sliter litt med å få inn noen rytme her....noe JEG er veldig klar for..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her er 6 mnd nå. Pleier å sove den siste luren rundt kl 16-16.30. Av og til sover han lengre, men da vekker jeg han senest kl 17. Legger seg kl 19.

Av og til legges han før, men det er hvis han f.eks har sovet fram til kl 15 og det ikke er tid for en lur til mellom da og leggetid :)

Skrevet

Jeg har kjørt mine små inn i en felles rytme, og de har hatt den siden de var 5 mnd. og vi fikk kutta til to lurer.

Siste luren får ikke vare lenger enn 1600, og da sover de 1830-1900. De sover til 0800, og første lur er da 11-12, og andre 15-16. Står de opp tidligere må vi ofte inn med en lur nr3, og da blir det ofte rot på kvelden.

Skrevet

Mini på 5 mnd er stup trøtt og klar for senga kl 18 hun. Synes egentlig det er litt i tidligste laget, pappaen rekker jo nesten ikke komme seg hjem fra jobb og hilse på henne før hun legges for natta, så vi tenker å prøve på å gradvis drøye det til i alle fall 18:30.

Siste lur pleier hun å ha rund 16:00 - 16:30. Da sover hun ikke lenge da, bare 20 min ca.

Skrevet

Høres fantastisk ut å ha det sånn..

Er jeg heldig sovner min mellom 21 og 21.30,og det er altfor seint:(

Lei av å ha det sånn,savner litt fred på kvelden.Han sover siste lur mellom 17 og 18,må nok endre på det..

Skrevet

Trikset er å få de i seng da, og det er jo en liten kamp:/ Jeg har en mann som er så god på å få barna inn i rutiner. Hvordan er rytmen ellers på dagen da? Vi brukte ca 10-12 dager å kutte ned fra 3 til 2 lurer, og da ble natta også bedre. De spiser jo ofte om natta enda, men de er jo små og trenger det.

Skrevet

Vi står opp alt mellom 0700 og 1000, blir ofte to lurer i løpet av dagen - noen ganger bare en. Hun får kveldsmat rundt 1800, og så er det raping, kos og stell (bad annen hver dag) så hun sovner rundt 1900.Jeg syntes 1900 egenlig er tidlig men det er hun som bestemmer - prøvde meg på 2000 men da ble det myyye sutring... derfor har vi landet på 1900. Hun får mat (om natta) mellom 0200 - 0400... I det siste har hun faktisk våknet 2300-0000 og skal ha mat, men hun får ikke to måltider om natten av meg, så da tilbyr jeg kun vann (hun er ikke veldig keen på vann - men det er det som tilbys..)

Skrevet

Lillemor legger seg rundt kl 19.30 -20.00. Men det kan variere veldig. Når for tida våkner hun ca 07.30 og har 3 lurer i løpet av dagen. Lurer på om vi skulle ha kutta ned til 2, men føler at hun ikke er helt klar enda. Når hun legges så sovner hun veldig greit, men våkner ofte etter en snau time og må vugges og kanskje puppes. Vi er stort sette oppe hos henne 2 ganger på kvelden før vi legger oss. Hun får fortsatt nattmat også. Skulle prøve med andre grøtmåltid, men nå har hun hatt grøtnekt noen dager....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...