Tingenes Herre Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg fikk positiv test i dag -JIPPI- men det stikker fra den siden jeg hadde EL! Og jeg kjenner ingen murring i livmor. Ømme pupper. Ellers lite symptomer... Er det normalt å være øm på den ene siden?? Er redd for at den kan sitte i egglederen!!!!!!!! Typisk meg, begynner å bekymre meg med det samme. Dette blir 12 nervepirrende uker...
Bromelia Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du har en exu så kjenner du det ganske langt opp. På meg trodde legevakta at det var blindtarmen. Hvor langt er du på vei tror du sånn ca? Tror kanskje at du skulle ringe fastlegen og få en time ganske raskt. De kjenner ganske fort om livmoren din har utvidet seg, i tillegg til at de ser om slimhinnene i underlivet er blå (=gravid). Hvis legen ikke finner noen tegn på at du er gravid, men at du har positiv test, bør klokkene begynne å ringe.... Kan jo være at du kan få en akutt time. Om ikke du får det og det er lang ventetid på å komme til legen, så be om å få stå på ringelista. Da får du prate med legen selv, og setter deg kanskje opp innimellom ett eller annet sted. Aleris eller et annet legesenter utenfor fastlegeordningen kan være et alternativ. tror du kan få time der på dagen hos gynekolog, men det koster. Ellers så er det ikke unormalt at man ikke har så mye symptomer. Det vareierer veldig. Om du får veldig vondt, eller begynner å blø må du kontakte legevakten. Hvis det er en exu kan man miste veldig mye blod om egglederen sprekker.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Du kan nok ikke merke det så tidlig, du teste positivt i dag? Så da er du 4-5 uker på vei? Siden du hadde eggløsning på den siden er det nok heller det, jeg hadde også mye stikkninger på siden og trodde hele tiden at det var en exu men det var det altså ikke. Det er ikke før man er lenger på vei at man merker smertene for da vokser det men hadde du fått en tidlig ul hadde du nok roet deg veldig ned for det er ikke noe godt å bekymre seg. Jeg var på ul i uke 8 og da så vi fosteranlegg og et bitte lite hjerte som slo men du kan også dra i uke 6-7, noe før hadde jeg ikke villet for da ser man kanskje ikke noe uansett. Lykke til hvertfall
~\/ero~ Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Hvis du har ex.u vil du nok ha utrolig vonde smerter. Er ikke uvanlig med stikkinger på den ene siden. Jeg hadde det i begynnelsen av dette svangerskapet. Begynte også å bli redd for at det var ex.u, men ble aldri noe ordenlige smerter. Da jeg hadde en ex.u hadde jeg utrolig vondt, på den siden egget hadde festet seg. Smertene dukket helt plutselig opp i uke 6. Det var så vondt at jeg ikke klarte å gå. Litt vanskelig og forklare, men det var en konstant smerte som aldri ble borte. Hjalp ikke engang med paracet. Personlig synes jeg det var vondere med ex.u enn å føde. Fikk også små blødinger etterhvert. Hvis du er veldig redd kan du gå til legen og få målt hcg i blodet. Hvis det er ex.u vil økningen være veldig lav. Mest sannsylig er alt bra, men greit å få det sjekket hvis du er veldig bekymret:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå