Gå til innhold

Hadde dere blitt glad for dette i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bergansekk. Eller er dette mer jul/bursdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen fikk dette i dåpsgave, og den er brukt kjempe masse. Vi ble veldig glad for den gaven - og håper vesla også får dette nå som hun skal døpes.

Skrevet

Ja!

Det er grenser for hvor mange sølvskjeier og dåpsholdere i tinn man trenger.

Skrevet

Nei

For vi er ikke noen tur mennesker og bhgsekk hadde jeg ville valgt selv når den tid var og skolesekk er jo lenge før de får bruk for og det må de få velge selv.

Så jeg hadde ikke blitt særlig glad nei, hadde syntes det var en håpløs gave. Og den hadde nok havnet ubrukt langt inne i et skap

Skrevet

ja fin gave det :)

tror de fleste setter pris på en god barnehage sekk. men legg med en byttelapp så får de heller velge den bort om de ikke syns det.

Skrevet

Ikke noe jeg hadde ønsket. Her er en sekk en sekk.. 60 kroner fra jysk eller 500 fra sportsbutikk. Jeg kjøper de til 60.

Skrevet

Absolutt, en god barnesekk er gull :)

Vi bruker de ikke som barnehagesekk da, men som tursekk. Så de har den med til barnehage/skole på turdager de skal bære sin egen niste. I tillegg bruker de den når familien skal på langtur.

Kjempefin gave!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt spesielt glad for det, men hadde nok ikke bytta den heller. Jeg liker at dåpsgave skal være noe man kan bruke eller ha til pynt når man blir eldre. Så her er store eventyr-bøker og sangbøker mer suksess hvis man ikke vil gi smykker, sølvtøy eller bunadssølv. Men slekta tenker likt, så vi fikk ikke barnesekker o.l.

Gjest irismor
Skrevet

Det er en flott gave. Du kjenner de du skal gi gaven til og vet om den kommer til nytte eller ei :-)

Gi det du har lyst til du.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Kjempe flott! Vi brukte den masse, både til tur og til barnehage, og på overnattingsbesøk til hennes leker osv. Veldig fin gave!

Skrevet

I tre av de siste dåpene jeg har vært i har barnet fått berganssekk, og der har foreldrene vært veldig førnøyde.

Skrevet

Jeg hadde blitt glad. Men så er jeg glad i praktiske gaver også til dåp. Er kanskje litt smak og behag der? Enkelte foreldre henger kanskje litt mer på den tradisjonelle?

Uansett. Det kommer vell ann på foreldrene og livstilen deres også?

I bhg hvor minsta på 2,5år går får de alt av mat så vi bruker ikke sekk. Jeg trodde det var helt vanlig og kjøpte en som vi hadde med de første dagene før jeg innså at den gjekk for det meste tom frem og tilbake. Det eneste vi tar med oss hjem er våte klær (evt uteklær i spes anledninger) eller vi tar med oss mer skift om morgenen. Men da snakker vi kanskje en gang i uka.

I bhg hvor eldste gjekk er det på tur fra tirsd. til fredag. Da skal barna ha egne sekker med maten sin i. (dette var på storbarnsavd, vet ikke hvordan det funker på småbarn der)

Nå vet jeg ikke hvordan det funker på storbarnsavd`ene i bhg til minsta heller enda. Egentlig. Men jeg ser aldri noen av de store komme med sekk heller.

Om det da er foreldre som ikke drar på tur med sekk er det kanskje bortkastet?

Vi er ofte i skogen, med ransel på ryggen. Men det er vi voksne ikke barna, da må vi ha ransel som er god for oss. Barna har mer en nok med å løpe og herje. Klatre og utforske. Det mener jeg de "alltid" vil ha.

En ransel hos oss blir kun brukt når vi skal på tur. Helg hos besteforeldre eller i campingvogna. Drar vi på hotell el blir det koffert.

Skrevet

For min del så er det bedre med sekk enn div sølvting... av typen sparebøsse, tann/hår eske...

Vil tro at barna vil ha bruk for en tursekk i barnehagen ???(Den tid..)

En billig Jysksekk, eller hva en annen her ville være fornøyd med, er gjerne ikke noe å skulle BÆRE NOE I !!! Ofte har de dårlig fasong, og ikke remmer som kan festes over brystet/magen, sånn at de sitter godt på... Kan være nok til at barnet ikke vil være med på tur, ha sekk på seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...