MissMe*med*lillegutt Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Vasker dere nykjøpt babytøy før dere tar det ibruk?
Gjest Mangebarnsmamma Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Ja! Det er viktig, stoffene de behandler tøyet med kan være allergifremkallende, om ikke verre...
MissMe*med*lillegutt Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2010 Takk for svar Da starter vaske-baby-klær-sjauen i morra =D hehe
b77h Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har kjøpt en god del økologiske klær fra englebarn og nøstebarn - og spesielt de som ikke skal være inderst mot huden vasker jeg ikke. Men det er jo fordi at de klærne er fri for skumle fargestoffer og andre kjemikalier. Men ellers vasker jeg alt; med milde vaskemidler uten kunstig parfyme ol.
MissMe*med*lillegutt Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. januar 2010 Hvordan vaskemiddel er fint å bruke til babyklærene? Sånn type Blenda Sensitive å sånn? Bruker dere noe tøymykner eller slikt?
pinky86 Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 jeg fant en tøymykner for barneklær, ellers bruker jeg naturell =)
b77h Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Jeg bruker Ecover vaskemiddel til ull/finvask + Ecover skyllemiddel til all slags vask (kjøpes på økologisk butikk el helsekost). Veldig fornøyd med de. Ellers bruker jeg Neutral vaskepulver til vanlig vask. Har også kjøpt Nøstebarn sin "spesial-vask" til ull-klær; mest for det som vaskes for hånd.
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 Jeg bruker Neutral vaskemiddel + Neutral skyllemiddel. Blenda sensitive er vel også greit, har brukt det tidligere. Men ullvask uten parfyme, hvor finner jeg det tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå