cabana Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Kan du skrive opp din oppskrift på langpannekake ? Holder på å lage en liten langpanne_kakebok Legger ved mine: LISES KAFFEKAKE 4 egg og 6 dl sukker piskes til eggedosis 9dl hvetemel 4-5 ts bakepulver 3 dl melk 300 g smeltet margarin 4ts vaniljesukker Stekes i langpanne ved 225 grader i 20-25 minutter. Ha på melisglasur og evt. strøssel. Hvis jeg vil gjøre litt ekstra utav det, deler jeg herligheten i to og fyller med rips og vaniljekrem og har på melisglasur. Da bør den lages dagen før den skal serveres slik at den blir saftig. En annen varisjon er å erstatte noe av melken med sitronsaft (en til halvannen dl). Da blir det sitronkake. Jeg har denne også . Krydderkake i langpanne Ca 9 dl kefirmelk 5 dl farin 150 gr smeltet margarin 1 liter hvetemel 4 ts kanel 1 ts nellik 1 ts ingefær 1 ss natron 200 grader nederste rille ca 30 minutter Glasur 100 gr margarin 4 ts vaniljesukker 250 gr melis Litt kremost naturell (jeg bruker philadefia light) Håper på flere innlegg fra dere jenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå