*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Lurte på om dette var mulig? Å ta opp fag som privatist eller ta ferdig en utdannelse med hjemme-/fjernundervisning når man går hjemme i permisjonstiden? håper noe kan svare meg!!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2010 Dytter det litt opp igjen siden det er flere av oss som lurer!
To tette og ei badehette Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Dersom du studerer full tid en periode så kan jo mannen ha permisjon. Jeg tok et semester i New York sist jeg var i permisjon. Da hadde mannen permisjon, så økonomisk var det helt greit. Dersom du bare vil ta et fag veit jeg ikke helt hvordan det forholder seg med regler og slikt, men jeg fortsatte de fagene (to stk) jeg holdt på med etter at jeg fødte uten at det var noe problem å få tid til.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2010 tenkte liksom at siden jeg går hjemme uansett så kanskje det hadde vært ok å ta ferdig noen fag over internett(fjernundervisning) eller lignende jeg vet du:) Siden jeg allerede var hjemme:)
Gjest Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Jeg skrev hvoedfagsoppgave når jeg var hjemme i permisjon med førstemann. Fungerte helt fint. Må bare være litt strukturert.
mamman til minin Skrevet 15. januar 2010 #8 Skrevet 15. januar 2010 Jeg studerte 50% da jeg gikk hjemme med minin. Tok et høgskolestudie som var nett/samlingsbasert. 2 dager på skole annenhver mnd. + skriving av innleveringsoppgaver mellom samlingene. Det gikk kjempelett i starten. Da sover jo babyen så mye uansett Mot slutten ble det mer hektisk, men det gikk fint! Jeg holder på med år nr 2 av studiet nå, og det er verre... Kombinasjonen 100% jobb, barn, ny graviditet og 50% studie er ganske slitsom. Men jeg skal fullføre (selv om jeg har termin midt i 14 dagers hjemmeeksamen...)! Bare sjekk regler nøye før du evt. mottar penger fra Lånekassen. Sånn at det ikke blir noen ulovligheter i forhold til annen inntekt samtidig som du mottar foreldrepenger...
Vimes Skrevet 15. januar 2010 #9 Skrevet 15. januar 2010 Jeg tenkte det kunne være fint å ha noe sånt å holde på med da jeg gikk hjemme med førstemann. Men for å være helt ærlig, så hadde jeg hverken tid eller overskudd. Det var amming, bleieskift, amming, soving, amming, bleieskift, bleiskift og amming... Sov utrolig lite, og så fort jeg hadde ett ekstra sekund prøvde jeg å sove. Dusj var luksus, og mat var noe jeg kastet i meg om jeg klarte å få 2 minutter alene. Ville ikke bundet meg til noe før jeg visste hva jeg gikk til. Men har du sovebaby, så kan det jo gå helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå