Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Har ei venninne som befinner seg i en vanskelig situasjon. Greia er at den gravide er eks narkoman, samboeren har også vært narkoman i flere år. Han lover gjentatte ganger at han skal skjerpe seg, men det skjer jo selvfølgelig ikke. Har blitt en del tull og tøys bak ryggen på dama. Hun har gjort det slutt tidligere, men de blir sammen igjen. Nå ruser han seg og gjør ENDA MER kriminelt enn før. De krangler mye pga dette. Hun vuderer å forlate ham, men det er selvfølgelig ikke bare, bare. Hun er ung og skal bli mor for første gang. Å gå gjennom graviditeten alene skremmer henne nok veldig. Jeg tenker som så at kanskje klarer han ikke å slutte nå, men kommer til å gjøre det når han sitter med barnet i fanget og får valget da. Det burde selvfølgelig skje før, men er redd for at det ikke vil skje. Noen som har vært i lignende situasjon og har erfaringer å dele? Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Om hun ikke forlater ham og lar barnet bli født, og vokse opp, sammen med en kriminell narkoman så kan hun, og han, få barnevernet på nakken.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Slike mennesker fortjener ikke barn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Fakta! Narkomane er søppel! Stakkars barn
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Og du føler at du her kommer med konstruktive innspill som er til hjelp for HI?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Bf til min eldste var i faresonen når jeg gikk gravid og han ble verre etter barnet ble født.. så jeg har ikke troen på at et barn vil bedre dem.. bv vil nok blande seg inn hvis hun er eksnarkoman og bf er narkoman og da stiller hun svært dårlig hvis hun enda er kjæreste med han. Mitt råd er å komme seg vekk og begynne å tenke på en god tiværelse og barndom til barnet sitt uten stoff og kriminalitet Håper hun klarer det! Støtt henne opp for det er tungt..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Pappaen til barnet mitt røk utpå igjen etter at barnet ble født. Har absolutt ikke tro på at han vil skjerpe seg når barnet kommer. heller bli værre.. det er min og mange andre sin erfaring desverre. Be henne komme seg vekk er mitt råd. Et helvete å bo sammen med og ha barn med et slikt menneske!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 snakk med henne... Hvis ikke hun forlater ham, kommer hun helt sikkert til å starte med rus igjen hun også..desverre...(all min erfaring tilsier dette..... har enda ikke møtt unntaket, men noen må jo være det første unntak også) hvis hun ikke forlater ham så bør du snakke med barnevernet...(men snakk med henne først, selvfølgelig.) De kan få god oppfølging av bv til å bli kjempegode foreldre...så det er ikke for at hun/han ikke fortjener barn, men for at barn fortjener foreldre som ikke ruser seg..(har lovbestemt rett til det også) lykke til...og vern om både mor og barn i dette tilfelle...de fortjener å være nuktere, og beholde hverandre... =) hilsen ei som jobber i rusmiddeletaten...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Og jeg som tenkte omvendt, at sjansen var større for at han skjerpet seg etter barnet ble født. Slik er det ikke nei.. :/ Å snakke med henne gjør jeg hele tiden. Vi er begge gravide og begge har sin historie med rus. Jeg har heldigvis en samboer som har orden på den delen av livet sitt. For oss er rus noe som hører fortiden til. Jeg tror nok hun kommer til å gå fra han, men spørst hvor lenge hun klarer å holde seg unna. At hun har det bedre uten er det ingen tvil om. Men ikke lett for ei på 19 som skal bli mor for første gang å forlate barnefaren når alt er nytt. Hun er redd for å bli alenemor. De burde sikkert fått hjelp av barnevernet som du anonym 20:14 skriver, men det kommer ikke på tale at jeg "melder" henne. Noen ganger er barnevernet der for å hjelpe, mens andre ganger gjør de det motsatte.. Jeg har 0 tillit til barnevernet. Nei uff, vet ikke riktig jeg, men da skal jeg hvertfall ikke påstå at han helt sikkert forandrer seg etter barnet er født, slik jeg har ment tidligere. Dere har nok rett i at det beste er å komme seg vekk en gang for alle og starte på nytt. HI
Annci<3 Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Å skrive "narkomane er søppel" kan du gi f* med. De er gode mennesker som en gang desverre tok feil valg og sa ja, istedet for nei. Det gjør dem ikke til søppel. Synes heller det er DU som er søppel som skriver slikt, anonym 19:18.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 I dette tilfellet bør ho vere meir redd for å vere mor med barnet i fosterheim enn å vere åleinemor. Born må sleppe å vekse opp i ein heim med rus og kriminalitet. Dette kan øydelegge heile livet til barnet. Skjønar at du er lojal mot veninna di, men det er framtida til eit barn det er snakk om, og om ho fortset å vere med denne mannen så må du melde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå