Gå til innhold

Begynner å bli utrolig lei..:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og er vel en ung mor, 20 år.. Vi har fått mye hjelp til utstyr til babyen, men nå begynner det å gå litt for langt.. Setter stor pris på all hjelpen vi har fått, men jeg har alltid gledet meg til den gangen jeg skal ha barn, for å kunne kjøpe inn noen klær og andre ting.. Alle rundt meg har gitt meg så forskjellige råd at jeg sitter igjen som et spørsmålstegn.. Da snakker jeg om hvor mye jeg trenger av klær, sengetøy osv. Har to par med sengetøy, men trenger vel fler siden jeg skal ha et til dyna i vogna og et til den andre dyna. Men sier jeg at jeg skal ha det blir jeg vel nesten nektet å kjøpe det. Huff..

I går ringte min stemor og lurte på om vi skulle ta en handletur hvis jeg trengte noe mer, og jeg sa jeg trengte et par strømpebukser, en dress vi skal dra hjem ifra sykehuset med og litt annet.. Hun sa jeg ikke trengte strømpebukse fordi hun har gitt meg et teppe i lanolinull som babyen SKAL ha rundt seg konstans de første tre mnd. Det er hennes mening at babyen må det til alle tider.. Føler at det blir bestemt hva jeg skal kjøpe og ikke..:( Hun har også kjøpt et par bodyer, en sparkebukse og en pysj ifra nøstebarn, og det var visst det eneste babyen skulle bruke i strl 56, og jeg trengte ikke mer. Vet det er dyre babyklær og er kjempeglad for å ha fått dem, men en baby kan vel bruke litt annet også? Har allerede fått masse fine klær i gave som jeg også gjerne vil bruke. Har termin i slutten av februar, og de tåler vel å ha klær i vanlig bomull også når de er inne? Prøvde å si ifra i går om at jeg måtte avgjøre alt selv, for ble forvirret av alle råd og meninger.. Da sa hun bare" hvem har sagt at babyen ikke skal ha pleddet rundt seg hele tiden i tre mnd???" Hadde ikke sagt at noen hadde påpekt det, men at vi vil gjerne avgjøre litt selv hva babyen vår trenger.

Måtte bare få det ut jeg.. Sorry hvis det blir litt klagete:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg skjønner deg veldig godt :)

Det hadde klikket for meg om noen skulle begynne "bestemme" hvordan jeg skulle kle og behandle babyen MIN. Jeg var 22 da jeg ble mor første gang og mått si klart i fra om at det er MIN baby og jeg bestemmer. De mener somregel ikke noe vondt men her er det du som er mamma og må få prøve og feile litt.

Ullklær er fint når babyen skal ut i kulden, men å ha ull på en baby til en hver tid kan bli litt for mye av det gode :)

Skrevet

Takk for svar..:) Ja, det er greit å få noen råd, eller at jeg kan spørre om jeg skulle lure på noe, men ellers trenger ikke alle andre rundt å fortelle meg hva jeg skal gjøre.. Kjenner det ikke skal mye mer til før jeg virkelig blir forbanna.

Tror jeg skal klare å ta godt vare på barne vårt, selv om jeg gjør det på min måte:) Alle er forskjellige og gjør ting på sin måte:) Håper bare det ikke blir slik når babyen kommer, orker ikke at folk skal stå over meg å fortelle at babyen har for lite klær osv..

Skrevet

synes du er tålmodig jeg. Jeg kjenner faktisk at jeg blir lett animert her på dine vegne.... vel, lunta er jo noe kortere for tiden - jeg skal ha 21 feb.

Dersom du klarer å la stemor og andre mødre -bare få prate i vei og komme med råd og formaninger -mens du er tilsynelatende enig, eller i hvertfall unngår å uttrykke din uenighet -så blir alle fornøyd. Og når barnet ditt kommer -gjør du det som passer deg og barnet ditt best. Alle blir fornøyd, sånn omtrentlig

Skrevet

Stol på deg selv du jenta mi!!!! Dette klarer du nok helt fint! Alle rundt deg mener nok vel, men du får prøve å sile ut det du syns blir for mye, så gjør du som du vil uansett. DU er mor til dette barnet, og vil vite hva som er best for det. Lykke til! :)

Hilsen ei som ble mor for mange år siden som 19 åring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...