Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Gutten min på 5år har en så stygg uvane. Han liksom rensker opp halsen med noe sinnsyk knurring. Han lager noen veldig høye lyder. Slik andre gjør når de har slim i halsen. Min gutt er helt tørr i halsen. Han har hatt denne uvanen i ca.2mnd og gjør det flere ganger i timen. Jeg blir gaaaaal! Har prøvd alt mulig for å få ham til å slutte, men ingenting hjelper. Ikke bare høres det grusomt ut - det vekker jo oppmerksomhet ute blandt folk, kan jo tenke meg at halsen blir sår også. Noen som har noen gode triks på lager? Eller som kan fortelle med når man vokser av seg en slik uvane.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 sånn gjør min bestemor også.. har ingen gode råd dessverre..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Hjelp....tenk om han vil ha denne uvanen inn i alderdomen..... H.I.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Hadde tatt ham med til legen for en sjekk. Dette kan være slike nervøse "tics" som kommer av Tourettes syndrom. Har du sett han gjør andre ting? F.eks rask overfladisk hosting, grynting, overdreven blunking eller lignende. Ikke tro han vokser det av seg uten videre. Har erfaring med en eks som hadde det samme..i en alder av 30 så var familien like oppgitt for å si det slik. Faktisk ganske irriterende med slike lyder, og de som har det trenger behandling da de ikke gjør det bevisst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå