Gå til innhold

Hvilken bedrift ville du ha startet om du kunne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planen min var å starte en liten kafè i hjembygda, men nå viser det seg at noen har kommet meg i forkjøpet... Det er ikke flust at arbeidsplasser her, og jeg hadde lyst å starte noe eget men nå vet jeg ikke helt hva det skulle være. Hvilken bedrift ville du startetder du bor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi hadde hatt en knallbra startkapital, ville vi drevet utested :o)

Skrevet

En bistandsorganisasjon for barnehjemsungene på Zanzibar.

Skrevet

Nettbutikk og koselig utsalg for hjemmesydde barneklær, som er unike, pene og behagelige for barnet.

Ikke bare små voksenklær.

Skrevet

øæh.. glem svaret mitt, var jo i heimbygda jo..

Da holder jeg en knapp på nettbutikk jeg også. Finn gjerne på noe nytt å selge, det finnes jo nettbutikker for det meste og gjerne mange om samme bein :)

Skrevet

da hadde jeg startet ett av 2.

enten brudesalong, med alt det som hører med der.(er 8 mil til nermeste)

eller en plass som ungdom mellom 13-18 år kunne være på kveldstid/ helger.

med litt lett servering av varm mat,og spill/ internett...

og selvfølgelig helt alkoholfritt, og ikke inngang for de over 18 år.

brenner mest for ungdommen da de har ingen plass å være her i denne lille byen.

Skrevet

kanskje ikke så fornuftig der du kommer fra siden det er en liten bygd (kanskje ikke så fornuftug i det hele tatt)

men skulle jeg startet en butikk så hadde jeg startet en med hånlagde julkuler i alle fasonger og størelser :)

om jeg skulle startet en bedrift hadde det blir en innen velferdstjenester.

Skrevet

Tja, er student nå. Så får vi se hvor jeg ender. Men kansje privat "sykepleier-tjeneste" hadde vært noe. Både vikarbyrå kombinert med tjeneste til private som vil betale og få pleie i hjemmet under sykdom eller som eldre pleietrengende. Tror det vil bli behov for slike tjenester i åra som kommer.

Skrevet

Da ville jeg ha starta en cafe med småretter, kaffe, te og kaker. Skulle hatt store gamle sofaer og stoler. ( sånne som man synker ned i) Skulle også ha hatt en stort tungt rundt bord med masse blader på.

Skrevet

Jeg tror jeg ville hatt en rådgivnings/oppfølgingstjeneste for unge jenter, ifht. seksualitet, svangerskap, fødsel og barsel.

Skrevet

Det er det noen som har startet i byen her jeg bor. De tilbyr pleie i hjemmet, hjelp utenfor hjemmet (skyss og hjelp til frisør, lege, handel etc) og døgnvakt ved livets slutt etc.. Tror de gjør det nokså bra og har nok å gjøre.

Skrevet

Om jeg kunne velge fra øverste hylle så måtte det bli et lite forlag

Men om idealisten skulle vike for realisten så måtte det kanskje blitt en bok-cafè, en kultur-låve eller noe i den sjangeren

Skrevet

var det meg du siktet til :::) lammekjøtt-mannen?

den med ungdommer hadde gått her,det vet jeg.

og den andre hadde jeg selvsagt lagt litt mere sentralt til, nær e18.

og brudebutikken som ligger noen mil herfra, har vel en 20 mil fra den ene til den andre, og jeg er i midten, sånn ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...