Gå til innhold

vask av dyne til baby...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at mange skal vaske selve dynen til babyen. Er dette nødvendig? Skjønner at man skal vaske sengetøyet, som alt annet babyen skal ha inntil kroppen, men har problemer med å forstå resten ;)

Håper noen kan forklare meg dette ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vaska selve dyna til noen av mine, og kommer ikke til å gjøre det denne gangen heller. Du har jo nyvasket dynetrekk utenpå!

Skrevet

Jeg har kjøpt en ny dyne, men har ikke vasket den.Skjønner ikke hvorfor man skal vaske nye dyner..? Hehe. Har også fått en brukt, og den har jeg selvfølgelig vasket. :)

Skrevet

Vet ikke helt jeg. Uansett er det bare å hive den inni med ullvasken din på milo 30 grader. Tørker i en fei foran en varmepumpe eller ovn. Gjorde det i går, ingen sak.

Skrevet

Har kjøpt dundyne denne gangen og tror ikke jeg vil slenge den i maskinen og risikere at hele dyna blir en hard klump.

Skrevet

Hvis du skal vaske en dundyne er du nødt til å tørketromle den...

Men grunnen til å vaske nye dyner er jo den samme som å vaske nye sengeklær: Det finnes kjemikalier fra produksjonen som ikke jeg vil la babyen puste inn. Jeg har kjøpt nye dyner til meg selv også, og de lukter ikke godt... Men det er forskjell på dun og syntetisk.

Skrevet

Jeg liker på en måte bare å vite at alt er rent jeg. Så selvom jeg har kjøpt helt ny dyne så har jeg vasket den. Da går den rare lukta vekk også :) hehe... mulig det er jeg som er litt rar men. Dersom dyna ikke er ny kan det vel kanskje være lurt og vaske den for å få vekk midd og sånn... Eller om den har vært oppbevart i for eks kjeller eller noe så den er litt rå, så er det greit og få bort dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...