NormaJean Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 herregud, er skikkelig i vognmodus. Hver gang jeg tror jeg har funnet ut hvilken jeg vil ha så er det ett eller annet som ikke blir helt riktig og jeg ombestemmer meg...... Nå er det tilbake til start, hehehe Det blir 20 mnd i mellom barna. Vi har veeeeldig liten plass til å lagre vogn, så det er derfor jeg leter etter alternativer som er smale og smarte. Så, Phil & Teds har kommet med en ny versjon som heter Dash, der storesøskensetet kan lenes ytterligere tilbake. Da ble plutselig denne vognen litt mer aktuell igjen.... Dette blir ikke en vogn som skal brukes dagen lang av begge, storebror skal være i barnehagen. Så tenker at de gangene han skal sove i vognen også så kan jeg ha lillebror i bæresjal i mellomtiden. Frem til lillebror kan sitte litt mer oppreist, da kan han ligge i storesøskensetet..... Noen som har denne vognen som kan komme med noen gode innspill? Bra vogn? Håpløs vogn? do tell..... :-D
bompymamma Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Har Phil&Teds søskenvogn, men ikke den nyeste utgaven. Hos oss er det 23 måneder mellom de to yngste. Syntes vognen var genial de første månedene, men forsto ikke hvordan jeg skulle få brukt den til begge når minsten var ca 6 måneder. Men nå når hun nærmer seg 1 år og det blir litt varmere i været, er han nok genial igjen. Tar liten plass i bilen og i gangen, enkel å ha med på shopping/gå tur, enkel vogn å håndtere, største barnet sitter litt høyt i vognen med ekstrasetet noe som var veldig stas her i gården... Jeg ville gått for vognen dersom jeg hadde hatt et annet alternativ. Jeg hadde en kombivogn fra før som var brukt til de to eldste, og syntes det var greit å ha noe å bytte mellom.
ROFL Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har sport utgaven, og synes den er genial. Den er lett å trille, og utrolig praktisk plassmessig. Nå har jeg ikke noe erfaring med å ha et barn i søskensete bak, siden min yngste ennå bare er 3 mnd. Det eneste negative er at min sønn er STOR, og da er cocon bagen litt liten. Men jeg vet at de selger en bag som er 10cm lenger enn den jeg har, og det går helt greit å bare ha f.eks lammeskinnspose i vognen.
NormaJean Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2010 takk for tilbakemeldingene:-) Men hvordan gjør dere det hvis eldstemann skal sove når yngsten er under 6 mnd??? Det nye DASH setet virker helt genialt, håper det kommer/har kommet til norske butikker så vi kan teste det. Her er en link til en vogndilla mamma i usa som har lagd sin egen review av den:
NormaJean Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2010 dytter denne opp med håp om noen flere svar;)
Venja Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Vi har P&T sport og er fornøyd med den. Er 20 mnd mellom mine og hadde ikke greid meg uten den vognen. Kjøpte bilstol adapter slik at jeg kunne sette maxi cosi'en på, og det var helt genialt når jeg hentet og leverte i barnehagen. Storebror kunne fortsatt sitte i søskensetet slik at jeg fikk begge på vogna og slapp å flytte minsten mellom bilstolen og vognen når han sov. Elles så prøvde vi helst å unngå å være ute på tur når eldste skulle sove. Var vi ute så sov han sittende i søskensetet, eller så hadde jeg minsten i bæresele. Gikk så fint så. Nå er det sjelden vi bruker søskensetet. Eldste er snart 3 år og går mye selv. Har stortsett med meg bæresele (manduca) så jeg kan ta en av dem på ryggen. Ellers så er vognen god å trille og tar liten plass sammenlagt.
dyp og indelig lykke x 2 Skrevet 16. januar 2010 #8 Skrevet 16. januar 2010 hvor fikk du tak i bilstoladaptor? det må jeg også få meg.
Venja Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Her kan du få tak i det: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=520482
dyp og indelig lykke x 2 Skrevet 16. januar 2010 #10 Skrevet 16. januar 2010 finner ikke adapteren noen steder på denne siden! er det bare meg? finner du den der?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 16. januar 2010 #11 Skrevet 16. januar 2010 Her finner du adapterene: http://www.kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_kid=520482&b_id=580240
Lykke X 4 Skrevet 16. januar 2010 #12 Skrevet 16. januar 2010 Hadde sportutgaven. Synes den var tung å trille og manøvrere, spesielt med litt tyngde i. Umulig å manøvrere med en hånd. Vet ikke med Dash. Søskensetet er helt forferdelig. Det har en ekkel ramme rundt som gjør at barna ikke kan legges i hvilestilling på setet. Dessuten blir du etter få måneder nødt til å legge det minste barnet bak vogna, delvis ned i handlekurven, faktisk. Og etterhvert får det ikke sitte i hvilestilling en gang. Og slettes ikke ligge. Uheldig ettersom det er kaldt ned mot bakken. Kunne nevnt enda mer jeg ikke liker med den. Stilig å se på er den, og lang rygg har den, men det er også alt! Skal du ha dash, må du sjekke om ramma finnes på søskensetet der også, for da hjelper det ikke om ryggen aldri så mye kan legges lengere bak. Nei, styr unna denne vogna/P&T sin løsning, er mitt råd! De er ikke komfortable for barna. Jeg har hatt fryktelig mange vogner (og da mener jeg mange ), og denne er den verste jeg har hatt. Kjøpte istedet en Mountain buggy søskenvogn, og er langt mer fornøyd med den.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har Phil&ted sportsvogn..altså jeg har ikke brukt den som søsken vogn kun som singel vogn. Har aldri hatt bag i den, kjøpte den når snuppa kunne sitte selv:) Det jeg liker med vognen er: Lett å trille At du kan trykke fast forhjulet og løsne det hvis du vil ha svinghjul.. Stor handlekurv Barnet sitter høyt i setet, og ligger godt når ryggen er nede. Eller synes jeg at vognen er fin å se på Det jeg ikke liker med vognen er: Når du skal sette opp ryggen så er det ett slit..du må helst ta opp barnet for at du skal klare det.. Liker ikke at vognen er så "åpen" Når barnet vokser så dingler føttene utenfor, for kort beinstøtte... Og så er vognen grusom på SNØ...så nå bruker jeg en 4 hjuling.... Så alt i alt er jeg vel på en 5`er fra scala 1 til 10.... Jeg har også vogndilla, hatt evig mange vogner..blir aldri helt fornøyd med noen....har vurdert å selge den..men tror heller jeg bare skal kjøpe en trille utenom og ha denne vognen så lenge jenta mi kan bruke den:) Men når snøen forsvinner nå så blir jeg sikkert mer glad i vognen igjen!:)hehe
NormaJean Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 17. januar 2010 hmmm, mye å vurdere her altså Jeg bor i blokk, må ned i underetagen for å plassere vognen, det er derfor jeg heller så mot P&T. Det står allerede 3 vogner der, er snart ikke plass til flere barnevogner;) Jeg ser definitvt minuset med at vognen er så åpen, men føler jeg må velge noen mindre attraktive alternativer for de mer praktiske. Dette blir jo en vogn vi ikke skal bruke hver eneste dag, det blir for levereing i barnehage, når vi skal noe på dagtid alle sammen, ferie hos svigerfar osv. Men jeg er av typen som haaaaater bomkjøp, jeg gjør research til den store gullmedaljen. Vanskelig når man tror at dette kan være vognen for oss sammtidig som jeg misliker enkelte av delene på den..... Har vært inne på ping-pong.de og mypram.de, der er prisen ca totalt 5000kr inkludert søskensetet og tilbehør. De leverer gratis innen EU, så enten får jeg den levert til bestevenninnen min i sverige eller til en kamerat i Tyskland som mannen min skal besøke om 6 uker.... Men skal ta en tur på BarnasHus i morgen, der er SPORT på salg akkurat nå. Tror jeg vil ha DASH, men kan jo teste den ut litt i butikken. dyp og indelig lykke x 2 Hvis du er ute etter en adapter så vet jeg at på finn.no er det en som skal selge adapter til P&T som er ubrukt;)
NormaJean Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2010 her er link til en billig adapter også hvis du lurte;) http://www.mypram.de/lshop,showdetail,12393,e,1263728426-21201,,ts,,@showrub--philteds.philtedszubehoerTshowdetail--philteds.philtedszubehoer--soft-dash,.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå