Helverine Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Snuppa vår på 5 år har stotret i varierende grad siden i høst. I dag kom det logoped til bhg som observerte henne i lek i en times tid, og hadde samtale med meg etterpå. Hun hørte at hun stotret, men det var ikke veldig mye. Det varierer litt, så dette var nok en god dag/periode. Vi skal i et nytt møte om et par uker, og det skal settes i gang indirekte tiltak i bhg og her hjemme, for å forhindre at det skal utvikle seg til stamming. Jeg synes dette høres ut som en bra plan, og jeg håper resultatet blir vellykket Noen som har erfaring med dette? Hva ble resultatet?
Hufsla Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 min sønn stotrer ganske mye syns jeg, men det har aldri vært snakk om å sette inn tiltak på han om det. Helt normalt sier både helsestasjon, ABUP og PPT (de to sistnevnte har vi kontakt med av andre grunner)
Helverine Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2010 Vet det er normalt ja. Det er vel ulikt hvordan de ser på det. Her er de opptatt av å forebygge at det utvikler seg videre til stamming. De har visst enkle metoder for å gjøre noe med det på stotrestadiet.
Misti Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Guttungen min er bare 3 år da men han stammer men som reger når han hat mye og si. Jeg prøvde og spørre helse søster om jeg skulle hjelpe han vidre i orda eller hva jeg skulle men fikk bare til svar at han ville vokse det av seg.. så jeg kunne ønske jeg viste mer om det. syntes det høres ut som en bra plan dere har
Lovemelikeyoudo Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Så dere hjernehjelpen på TV 2 i kveld?? Det handlet om stamming, var et kurs som hjalp stammerne mye!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå