Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Samme som innlegget med kongssvinger - Elverum.. Dette er om svigerinnen min.. Hun har blødd masse og er på sykehus. Mest sannsynlig kommer blødningen fra morkaken. Antageligvis vil det bli keisersnitt i nærmeste fremtid. Hun vil ikke bli sendt hjem igjen pga omfanget. Legene holder tilbake informasjon for samboeren, så han vet ikke alt. Han har fått inntrykk av at det er høy dødsrate hos så for tidlig fødte barn - men dette stemmer vel ikke? Etter uke 28 har man større sjanser for å beholde barnet, barnet er fullt utviklet - skal bare bli større. Og hun må få lungemodningssprøyte for barnets skyld, ikke sant? Huff... =( Noen som har vært i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Huff, håper det går bra med svigerinnen din og barnet. Jeg har ingen erfaring med prematurfødsel. Men jeg vet om en blogger som fødte sin sønn i uke 31. De var på sykehuset i 4 uker. Du kan jo se innom om du vil: ungoggravid.blogg.no
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Kan noen legge ut på skravle? Vil ikke bli gjenkjent, slik at folk ringer svigerinnen min.....
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Takk for det - litt info er bedre enn ingen info! =)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har to gutter som er født i uke 30+3. Det gikk veldig fint. Vi var syv uker på sykehuset etter de var født, men de var sterke og skulle bare vokse seg store. Det var en tøff tid, men det har gått veldig fint med oss. I dag er de syv år og bærer ikke preg av å være premature i det hele tatt. Har ikke hatt ett eneste problem noen av de. Jeg tror dette vil gå veldig fint, selv om det så klart er tøft når man står midt oppe i det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Neida, vi har kommet så langt i dag at det skal være noe "ekstra" galt med fosteret, skal det ikke overleve i uke 31..(eller kanskje det blir senere?) Jeg fikk tvillingene i uke 29, minstejenta var 700 gram, hun hadde 40 % til å overleve, men hun var over 50 % dysmatur (liten ift svangerskapsuker) Det er veldig bra å ha kommet over uke 30, det er et kritisk punkt. Det blir noen ekstra uker på sykehus, kanskje litt kuvøse og lysbehandling pga gulsott, sondemating og kanskje pustehjelp i starten med hjelp av C-pap. Det kommer nok til å gå veldig fint:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå