Gå til innhold

Hvor små barn tar dere med til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er det noen som har noen steder å anbefale til en familie med både store og små barn? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt med begge ungene til spania da de var 6 mnd og 5 mnd.

Skrevet

Hvordan gikk det, og hva lå temperaturen på?

Jeg har veldig lyst til å dra med familien, etter at minsten er født.. og lurer på hvor lenge vi skal vente..

Skrevet

Mine barn er 9, 4 og 2 år og ingen av de har vært i syden. Ikke har vi hatt behov for det heller..

Skrevet

Vi dro da ungene var 20 mnd. Tidlig nok det syns jeg!

Skrevet

Anonym 16.33 her.

Så lange vaksinasjonsprogrammet er begynt er det ikke noe i veien for å dra til utlandet. Men man velger da selvfølgelig europeiske land med mat og leger som ikke ligger så langt fra vår.

Vi var på Mallorka da første var 6 mnd.

Dette var i mars/april og temperaturen lå bare på 17-20 grader.

Da andre var liten dro vi til Gran Canaria da hun var 5 mnd.

Temperaturen lå på 25-30 gradet i september.

Jeg syns det har vært lettere å ta de med til utlandet når de er såpass små i forhold til når de blir 1,5 - 2,5 år.

Skrevet

Vi har vært i syden når de var 6mnd, ene gangen var det rundt 40grader. Gikk helt fint, han tåler varme godt, men er glad det ikke var mer enn rundt 35 andre uken. Kjempekos å reise til Hellas f.eks, grekerne er veldig gla i barn og vi fikk spise ifred hver kveld da kelnerne og "innkasterne" bar rundt på ungen/ungene!

Skrevet

3 år er greit synes jeg. Har hatt med to-treåringer til feks Kreta med stort hell, midt på sommeren. Har jo bodd ved bassengkanten med avkjølingsmuligheter, så det har gått veldig bra. Men husk aircondition på rommet (ikke sett tempen for lavt, da blir man lett forkjølt og febersyke unger i syden er ikke noe særlig). Og basseng synes jeg er deilig, da er man i nærheten av rommet om lillemann trenger en hvil. Bleieunger vet jeg ikke om jeg hadde giddet.

Skrevet

Min erfaring er at det er best enten når de er så små at de sover mye og ligger i ro, eller når de har blitt store nok til å høre etter når de blir snakket til :) altså, jeg kommer til å unngå 1-3 år og syden ferie ca :D

Skrevet

Det anbefales å vente til man har fått de to første vaksinene. Skal man reise før 6 mnd bør en altså snakke med hs om å framskynde vaksinasjonsprogrammet.

Vi har reist masse til syden og på turer/ferier og det går veldig bra. Ta med noe kjent uansett aldre og noe underholdene. Til barn som får fast føde anbefaler jeg å ta med mat herfra for det er mye rart rundt forbi og man vet jo aldri om det blir likt heller. Større barn som spiser normal mat så ta med litt knekkebrød, og pålegg som tåler romtemperatur til krisesituasjonen.

Som anonym over er jeg enig i at alderen mellom 1 og 2-3 er litt mer styrete å reise med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...