Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Mannen min skal på ferie en uke med en kollega. Dette er planlagt for en stund siden (graviditeten visste vi ikke om da), men tidlig i desember sa han at han ikke skulle reise hvis jeg var dårlig, jeg er ikke selvstendig (kan ikke gå i butikker, er avhengi av mye hjelp, kan ikke kjøre bil, og ikke lage mat osv). Har ingen andre å få hjelp av. Det er to dager til han skal reise, og jeg er dårlig enda (kvalm, kaster opp, og rett og slett svak i kroppen.) Han lovet å stille opp for meg. Og nå sier han "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, jeg sitter jo i saksa, og det er jo en som blir dritskuffa uansett hva jeg gjør". Jeg har bønnfalt han om ikke de kan utsette turen til mars/april. Men han nekter å spørre vennen om det. Han har ikke sagt jeg er dårlig i en gang til han, han sier ingen ting. Dessuten har vi ultralyd-time den uka, og jeg har ingen andre å ha med. Jeg føler meg sviktet og tilsidesatt. Han snakker ikke så mye om det. Jeg er sikker på at hans venn FORSTÅR dette, men han tør jo ikke å si noe. Syns det er så urettferdig av han. Han kan gjøre masse, mens jeg er hjemme, kvalm og kaster opp, vært det i over 3 mnd, og han har levd et vanlig liv. For min del kan han reise bort en helg, men en hel uke blir for tøft.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du er så svak at du ikke kan klare å lage deg mat, eller stå på beina burde du jo vært innlagt på sykehus, for din egen helses skyld? Forøvrig syns jeg dere burde tatt denne samtalen for lenge siden, om det bare er to dager igjen til de skal reise! om du mener han burde bli hjemme kunne du sagt det i god tid, rett ut og ikke gitt han noe valg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Dersom du virkelig er så ekstremt dårlig synes jeg han skal bli hjemme!! Det er ikke gøy å føle seg så hjelpesløs og vite at du i den uka ikke har noen til å hjelpe deg!! Har du virkelig ingen andre du kan ta med deg på ul? Mannen min har ikke kunnet være med to av gangene jeg har vært og da har jeg tatt med meg mamma en gang og søskenbarnet mitt den andre gangen. Håper det ordner seg for deg. Skjønner godt at du føler det på den måten :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 hvis du ikke kan stelle deg selv en gang hører du til på en pleiehjem eller sykehus.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 hvorfor i huleste kan du ikke gå på butikken eller lage mat? dette er det sykeste jeg har lest..det jeg reagerer mest på er at du skal sette et barn til verden..omg!!! håper det kun er sånn fordi du er syk og ikke at du er sånn 365 dager i året.. og jeg synes han skal ta denne reisen for tror du trenger et spark i ræva.. selvom jeg hadde full bekkenløsning,ryggen er veldig skadet og hadde mange smertefulle plager under svangerskapet så måtte jeg bare klare å ta vare på de 2 andre barna jeg hadde og meg selv. kan han ikke lage opp mat til deg og så kan det fryses ned? og handle inn det du trenger mens han er borte? nei jeg er glad jeg ikke er sammen med deg!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Jeg kan ikke skjønne hvordan mannen din kan klare å kose seg på tur når han vet at du er så dårlig. Det ville aldri mannen min ha gjort, reist bort altså. Egoismen lenge leve!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Ikke for å være frekk, men har du et handikap av noe slag? Siden du ikke klarer deg selv alene i en uke. Om mannen din handler inn, koker ihop noen retter for deg som du kan varme i mikro`n etc. så klarer du deg nok helt fint. Og om du ikke gjør det? Hva vil skje om mannen din skulle bli syk, havne på sykehus el. Hva vil du da gjøre?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Herregud, hvis du er så dårlig så burde du jo ikke være hjemme, da burde være på sykehus. Og dere visste BEGGE to at det er helt normalt at man er masse kvalm når man er gravid. Du høres helt rar ut, hvis du visste at mannen skulle på tur i god tid, så burde du kanskje ha skaffet deg noe sted du kunne være da. Hos foreldrene dine da? Husk at du er gravid da, ikke dødssyk.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Det er ikke så lett å være en uke alene å være ganske dårlig. Det hadde sikkert ikke dere likt heller? jeg sliter veldig med svangerskapskvalme, kaster ofte og mye opp. Ikke særlig lyst å gå på matbutikken å spy. Jeg blir utslitt og sliten av denne kvalmen. Takk for gode svar, dere som kom med de. Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Jeg lå med hypermesis i senga og på sykehuset. Det eneste jeg fikk i meg var intravenøs, litt vann eller knekkebrød. Ha knekkebrød og smør ved senga evt. Så henter du det du trenger når du går på do.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Joda, jeg vet godt hvordan det er. Er selv gravid og kvalm. OG jeg er alene og har vært det fra dag 1. Og vet du hva? Man klarer seg helt fint. Ja, det er slitsomt, men det er ikke verdens undergang. Man er ikke totalt handikappet selv om man er gravid og dårlig. Du kommer til å klare deg helt fint. Og om du ikke gjør det så burde du strengt tatt gitt beskjed om dette myyyyye tidligere. Kan ikke komme "sutrende" med dette 2 dager før avreise 16:24
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Ja det gjorde da jeg også! Spøy i 9 mnd, men kunne da gå i butikken for det! Herregud, hadde da fint klart meg en uke for det om. Pingle!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Hva med litt planlegging?? Send han på butikken for å handle hva du trenger iløpet av uken, få han til å fylle full tank på bilen og handle inn noen bøker/blader/filmer osv til deg.. Kanskje noen gode selvpleie produkter så du kan slappe av og kose deg.. Mot kvalme hjeper noe kaldt på magen, noe kaldt å spise, faris, kjeks cola, grønne epler osv.. Jeg syens at han skal få reise, og kose seg.. For uansett når han reiser i fremtiden så vil det være et problem at dere har barn.. Siden han har levd et helt vanlig liv frem til nå så kan han da gjøre det en uke til. Blir ting forferdelig så går det fly hjem flere ganger om dagen og vet du hva? Dette klarer du!!! ja, det er kanskje litt kjipt, men sånn er det bare og det finnes sikkert mange som har det mye verre enn deg eks en gravid soldatkone med mannen i Afganistan eller i andre kriger.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #14 Skrevet 14. januar 2010 dette MÅ være køddeinnlegg? tørker han deg i ræva når du har dritt ellår? du må da kunne klare deg ei uke alene.og du har vel venner som kan hjelpe deg hvis du er døden nær? det blir ikke verre enn du sjøl gjør det til. synes heller du skal bite tennene sammen og sende han på tur med et smil om munnen.. da kan han å få nyte ferien.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #15 Skrevet 14. januar 2010 Dette må du nok bare klare. Har selv vært der og vet hvordan det er. Man klarer det man vil, Og synes ikke synd på deg egentlig. Det er snakk om 1 uke. Klarte jeg og være hjemme kvalm og spyferdig med ei på 3 og gravid og alene 14 dager (mann jobber på båt) så klarer du 1 uke. Og kan jo spørre om du kan endre ultralyd timen til han kommer hjem da, verre er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #16 Skrevet 14. januar 2010 Forstår du aldri har hatt noe i nærheten av hyperemeses som denne jenta har:-)
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #17 Skrevet 14. januar 2010 Hvis du er å dårlig at han ikke kan være borte en uke burde du være innlagt på sykehus eller noe? Er du alvorlig syk eller er det graviditeten som preger deg så mye? Lurer på om du (mannen)kan ha krav på noe avlastning siden det er så ille.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #18 Skrevet 14. januar 2010 Jeg blir flau over alle de usaklige firkanta svarene du har fått her inne. Folk er faen meg tjukke i huet.. Ja du klarer det sikkert om du må, og mye kan gjøres lettere ved god planlegging. Men, her er du dårlig og mannen selv sa jo at han ikke ville reise om du fortsatte å være dårlig, så nå er man inne på noe dere har avtalt og forventinger rundt dette. Jeg selv sleit med ekstremt kvalme i 3 mnd, satt på spissen hadde jeg ikke død om jeg var alene, men gud så godt det var å ha mannen til å hjelpe til/ta vare på meg.Jeg kom meg ikke ut av døra på flere uker! Svangerskapet er jo noe vi planla og ønsker sammen. Man er jo to om det. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært ok om han hadde gjennomført turen sin om jeg hadde vært så dårlig, og hadde aldri dratt om situsasjonen var omvendt. Det burde ikke være noe valg mener jeg.. de kan da dra senere, og han sa det selv, er vel ikke du som plutselig sier fra 2 dager før..for da hadde jeg forstått at situasjonen ble vanskelig for han, høres ut som en som ikke klarer å være tydelig og av en eller annen merkelig grunn ikke tørr å si i fra til vennen sin,og det i seg selv er jo super rart.. Men ultralyd timen har du vel vist om lenge??? den kunne du jo sikkert fått flytta på!!!? jaja, lykke til..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #19 Skrevet 14. januar 2010 Takk til deg 18:41 Jeg er litt paff over at de fleste her slenger så mye dritt til meg. Jeg trenger oppbacking av han, og jeg trenger han fysisk her, jeg er en svak person når det gjelder oppkast og kvalme. Ganske lei meg om dagen, for jeg tror han svikter meg og reiser. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå