Gå til innhold

Et spm om å söke jobb i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns dette er så vanskelig og lurer på hvordan det fungerer i praktikken.

Nå kommer det ut jobber som det står at er ledige fra feks 25/ eller 1/2. Men hvordan skal man kunne begynne å jobbe så fort? De fleste har vel oppsigelsestid på gamle jobben feks? Selv skal vi flytte, og jeg er da fleksibel på når jeg kan begynne, men ikke med bare noen dagers varsel. For utlysningene har gjerne söknadsfrist bare noen dager för datoen for "stilling ledig fra".

Så, får man lenger tid på seg i praktikken eller skal man virkelig kunne begynne så snart når man söker jobbene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke huske å ha sett at det står ledig fra dato på noen jobber jeg har søkt på de siste årene.

Jeg vil jo tro at arb.giver skjønner at de fleste har oppsigelsestid, men hva vet jeg..

Jeg har sett etter noen jobber i det siste og jeg får bare oppgitt søknadsfrist og ikke startdato for jobben.

Hvilke nettsted finner du jobber på?

Mulig jeg misforstår hva du lurer på nå altså, men håper du finner det du er ute etter.

Lykke til!

Skrevet

Du kan skrive i søknaden fra hvilken dato du kan begynne, det blir som oftest diskutert på intervjuet hvis det ikke er skrevet noe i søknaden. De fleste har oppsigelsestid mellom 1 og 3 måneder i jobben, så det er vanlig å kunne forskyve startdato på ny jobb. Hvis det er vikariat det er snakk om er de som oftest ikke like fleksible.

Skrevet

Nei, det er det jeg mener. Jeg finner dem på nav, og klikker da videre til kommunens hjemmeside for fullstendig utlysning (har mest sett på jobb innen kommunen til nå). Så det er altså noe man blir mer enige om etterhvert da får jeg anta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...