Gå til innhold

Hvordan er formen hos mai-damene?


eponine

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i uke 22+3, og har vært 100% sykemeldt siden romjulen pga bekkenløsning med alvorlige gangvansker. Sykemeldt ut februar i denne omgang..

 

Har funnet litt ut av hva jeg kan og ikke kan nå. Går jeg en tur til byen og tilbake (ca 2 km) kan jeg ha smertene under kontroll ved å ta korte skritt og bruke bekkenbelte. Men når jeg har kommet hjem, og hvilt meg på sofaen litt, for så å reise meg igjen, så knekker gjerne beina sammen under meg og smertene er helt uholdbare. Føler også at jeg forverres ganske raskt..

 

Går til manuellterapeut 1-2 ganger i uken, han gir meg øvelser som skal styrke bekkenbunn og bekkenmuskulaturen. Mulig det bremser forverringen, men har i alle fall ikke blitt noe bedre!

 

Merket det ble mye klaging her nå, så jeg avslutter med å si at jeg verken har eller har hatt kvalme, svimmelhet eller andre plager, og er svært takknemmelig for det! ;-)

 

Andre som sliter med noe? Eller er alle her inne friske og raske, og i full jobb? Håper det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har en jente som det er mye med om jeg skal si det slik!

jeg har hatt vansker med å akseptere og tilpasse meg en uventet situasjon iom at jeg ikke sover på nettene - hun er mye våken, det er mye vondt ol. turer til sykehus osv. det tar psykisk og fysisk knekken på meg...

så jeg har gått sykemeldt en tid nå, for å få litt orden med egen helse og vel og ve. har ikke hatt så mye å tilby på jobben. hodet har ikke vært helt med meg...

 

ang. sv.skapet så tror jeg bekkenløsningen er begrenset fordi jeg ikke er i jobb for tiden. kjenner om jeg tar meg en tur så kan jeg gå maks 6 km så ryker føttene under meg og jeg klarer ikke gå mer den dagen!

så det gjør jeg jo ikke!!!

men jeg kjenner at jeg ikke kan sitte for lenge eller stå for lenge og...

 

en kan jo trygt si jeg er nav`s hodepine...men hva skal jeg gjøre!??

hjemme situasjonen er og blir permanent - jeg kommer nok over det men en må gi meg litt tid?!!

heldigvis er arb. giver av en annen verden - for noen mennesker av godthet for vår/min situasjon. møter veldig forståelse for at det er vondt å aldri si hva neste dag bringer...

 

for vårs del er det godt å ha noe å glede seg over og til. denne lille spira er så ønsket og ventet :)

 

så eponine - du er langt fra den eneste som har en klagesang å komme med ;) jeg føyer meg i rekka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har nok å stri med pagoda! Sender masse medfølelse til deg og til jenta di! Og ang NAV så er de nok veldig glade i hodepiner, ellers hadde de laget systemene enklere for både oss og dem selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte le av svaret ditt ;) ja nav er et kav....

så i vg i dag at di har problemer i egnerekker ang. sykemeld. og å få folk tilbake på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg litt på klagemuren jeg også.

 

Starta med bekkenløsning fra dag en, men så kom hyperemisisen, ble lagt inn en ukes tid for dehydrering, så jeg glemte litt av med bekkenet, så kom en mnd hvor jeg bare var litt kvalm og litt ævva i bekkenet, og da jobba jeg masse og var aldri hjemme, for jeg viste jeg kom til å bli syk igjen. Og akkurat på mnd så kom smertefull mellomørebetennelse som fortsatt ikke har gitt seg, så fikk jeg infeksjon i underlivet som gjorde at jeg ikke klarte å gå, ligge, stå, sitte eller komme meg på do. Ble da lagt inn for smertebehandling og lagt i narkose for å sette kateter, jeg var for smertepåvirka til å gjøre det i våken tillstand. Nå klør det så jævlig der nede at jeg sliter med søvn, bekkenløsninga er uutholden annenhverdag. Og jeg har kraftig luftveisinnfeksjon, bihulebetennelse, sliter fortsatt med mellomørebetennelse og kvalmen. Gått ned 12 kg, men gått opp 1 kg i januar, så da snur det kanskje seg, eller så er det fordi jeg ikke er aktiv lenger.

 

Er 22+4 i dag og er en smule lei av å være gravid, men jeg gleder meg veldig til mai for da kommer den lille tulla jeg har venta så veldig på og storebror syns dette er veldig stas=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart med det - men en sitter og tenker: stakars meg - stakars deg...

det er greit å vite at en ikke er aleine, i denne gravide verden, andre har det heller ikke så greit!!

 

leit å høre IZ...du må ha go bedring :)

ang det å være lei - jeg sliter, er såvidt over 1/2veis og drittlei :)

har termin 4 mai...håper resten av tiden går noe kjappere en det tiden har gjort til nå...har satt en plan til livet, for å få det til!

har en liste med gjøremål og planlagte ting som må gjennom føres til jeg går ut i permisjon...hehe lykke til med det ;) tenkte jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, du har jo virkelig vært uheldig IZ! Syns du er flink å tenke positivt likevel, vi får alle sammen bare vente til mai kommer og satse på bedre tider etterpå! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye plaget med kvalme i begynnelsen av svangerskapet, vært litt sykemeldt pga det. Var også veldig svimmel og trøtt rundt uke 13/14, men etter at dette har gitt seg gradvis har jeg vært frisk og opplagt! Nå har jeg begynt å se gravid ut, og får mange kommentarer på at jeg ser godt ut..skikkelig stolt av den voksende magen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22+3 i dag, og blir heller ikke kvitt kvalmen...det er litt av og på hvor plagsom den er, men det er liksom aldri helt borte...må fortsatt spise i ett kjør. på gode dager kan det heller ikke gå mer enn 2 timer mellom hvert måltid. er også rimelig lei av å være gravid, så gleder meg som en hund til å få ungen ut i mai;-) i tillegg har jeg bekkenløsning. den har ikke slått ut i full blomst ennå, men vet av erfaring at den blir verre jo høyere vekten blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...