allabarna Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Er det noen her som er flinke med mat? Jeg har invitert gjester til søndag, vi bli 9 stk voksne. Aldri laga mat til så mange før, er litt spent... Skal ha kokt laks til middag, men jeg aner ikke hva jeg skal lage til dessert? Noen som har gode ideer??
Tnica Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er ikke særlig oppfinnsom, så her går det bare i 3 ulike desserter: - is med varme bær - karamellpudding - brownie med is
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 alt er jo godt :-) Frisk fruktsalat med krem og vaniljesaus...... yami... Bruk bare en box til basis, og putt oppi det du måtte ønske ... enkelt...og så godt..
SusyQ Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Appelsinbrownies er en slager her hjemme. Det geniale er at du bruker bare vanlig ferdigpose, men bytter ut 1 dl av vannet med appelsinjuice. Alle tror du er sååå flink på kjøkkenet, men så er det i bunn og grunn ferdig miks. Hihi;-) Vil du det skal se ekstra fint ut tar du litt melis eller mørk kakao og drysser over med en sikt tilslutt. Ser veeldig proft ut :-D Server med en god is, krem eller vaniljekesam. Lykke til!
Angelito Skrevet 15. januar 2010 #6 Skrevet 15. januar 2010 Creme Brule Sjokoladesuffle Karamellpudding med krem Enkelt og raskt: Is m varm frukt, du kan kjøpe feks en ferdig boks med fruktcoctail som du varmer opp med litt kanel, server dette til vaniljeis med revet sjokolade, super godt men enkelt. Eller kjøp en pose bjørnebær el. l og varm dette opp. Hva med å bake en kake, eks brownies, server med is eller krem og evt noe røde bær. bær og sjokolade er uslåelig:-) kan jo lage en bringerbær coulis som du har under stykkene, nam nam nam... Eplekake? med krem eller is? Ulike type paier?? sitron pai er godt og friskt, ellle noe søtere. Laks er så lett mat at måltidet tåler godt en tung dessert;-) Ta en titt på detsoteliv.no eller goggle opp noen dessert sider for inspirasjon. Lykke til, nå fikk jeg lyst på noe søtt, hehehehehe
Helverine Skrevet 15. januar 2010 #7 Skrevet 15. januar 2010 Til fisk er det godt med en litt kraftig dessert Panna cotta eller creme brulèe f eks. Det kan du lage dagen før, så du slipper noe stress God og enkel oppskrift på Panna cotta på www.matprat.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå