Gå til innhold

Veldig tankefull etter en tlf samtale med ei venninne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne venninnen er kona til en kamerat av meg, vi er ikke nære venninner som prater om "alt" men har god kontakt og treffes i blant uten menn.

Vi pratet om et felles vennepar som nylig giftet seg, og litt rundt det. Så kommer det fra hun i andre enden av tlf.."jeg skjønner ikke hva han ser i henne egentlig, altså ho er jo veldig søt men ho ser jo ikke ut.. bryr seg jo ikke om utseende sitt i det hele tatt jo. Så ustelt, og ganske stor er hun jo blitt også, det er jo ikke akkurat heldig" osv......

Jeg avbrøyt samtalen med å si at sånn syns jeg ikke man skal snakke og at jeg liker henne godt, hun er ei flott jente.

Hun avsluttet samtalen rett etterpå, merket hun blei litt stille og rar..

Så sitter jeg her og tenker....jeg tenker ikke sånn om vennene mine. Det kunne ikke ha brydd meg mindre hvordan de ser ut. Det er mine venner, gode snille mennesker som det er gøy å være sammen med. Tenker dere på andres utseende på denne måten?

Hun har tidligere pratet om andre jenter på samme måte, og jeg blir litt irritert..

Jeg sier det til henne altså!

Men jeg sitter aldri og tenker over venninne mine på den måten, om de er tykke eller tynne eller har stor eller liten rumpe..

Jaja, veit ikke hva jeg ville jeg.. blir bare litt oppgitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg kunne si ar jeg aldri tenker slik, men noen ganger så gjør jeg nok det:(

Jeg legger merke til om venninner "lar seg selv forfalle", men jeg sier det selvfølgelig ikke til noen. Er ikke akkurat tanker man er stolt av....

Skrevet

Jeg er vel mer som Vinterflickan jeg også. Tenker mitt, men prøver å holde det for meg selv.

Jeg tror imidlertid at noen prater bak ryggen på andre for å prøve å "bli på lag" med de snakker med. Kanskje denne jenta vil bli en nærmere venninne av deg og bruker denne måten å nærme seg deg på. (ikke at jeg tror at jenta tror at du er slik, misforstå meg rett) Om dere hadde snakket om den 3. venninnen, så hadde dere hatt noe sammen/felles om du skjønner?

Dette høres logisk ut i hodet mitt, men litt vanskelig å skrive..

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Rampongi :)

Men hun er bare sånn hun her, tror ikke hun gjør det for å "innynde" seg hos meg..

Skrevet

Nei, jeg henger meg ikke opp i utseende til venner. Men jeg skal innrømme at jeg kan blir bekymret for helsa til mennesker jeg er glad i hvis de feks drikker tett og fester for mye, eller er sykelig overvektige uten å ta tak i det på noen måte, eller svært undervektige. Men jeg sitter ikke å snakker nedsettende om dem til andre. Kan snakke om bekymringer med andre som også deler bekymringen hvis det blir tatt opp, men da er det snakk om mennesker som står oss nære som vi ønsker alt det beste for og som vi er redde skal blir syke eller enda verre. Men det er jo ikke for å slarve tross alt, liker dårlig sladder for å ha noe å snakke om, er mer enn nok annet å snakke om som interesserer meg. Men kjenner endel som driver på slik du nevner her ja, orker ikke høre på det og skifter helst tema kjapt. Tar også folk i forsvar om det blir nødvendig.

Skrevet

Jeg legger merke til hvis de blir brede over baken, klipper håret til en ukledelig frisyre, går i klær de definitivt ikke kler o.l., men jeg sier jo aldri noe! Dette er jo også ting jeg på en måte helt ufrivillig legger merke til og synes noe om. Det forandrer dog ikke mine følelser eller forhold til dem :)

Å innynde seg til folk på den måten synes jeg ikke noe om....

Skrevet

Det er jo dessverre sånn at mange føler de hjelper sin egen selvtillit ved å snakke stygt om andre.Har også en del bekjente som driver med det..

Jeg legger jo også merke til hvordan folk ser ut og det hender jo jeg tenker mitt,men det er ikke noe jeg legger ut om...

Skrevet

Jeg tenker kun over det om det er markant forandring siden sist jeg så dem, eller om jeg vet at noe står på i livet deres. Da er det mer av bekymring, enn rent overflatisk.

Fint at du sier fra.

Skrevet

Jeg tenker at jo større behov et menneske har for å snakke negativt om andres utseende, jo mindre selvtillit har vedkommende ang eget utseende.

Skrevet

Jeg kan nok tenke litt forskjellig, ja, men det er jo stor forskjell på å tenke noe og å si det til andre...

Skrevet

Signerer denne.. Kommer noen ganger sånne tanker uten at jeg vil...

Skrevet

Jeg kan kommentere utseende, eller endring i utseende, til andre venninner. Ikke for å baksnakke, men for å uttrykke glede (hun ser strålende ut og ser ut til å klare seg fint) eller bekymring (hun såg sliten ut og har gått mye opp i vekt etter hun ble syk). Det blir ikke sagt på den måten som i din samtale, og jeg har virkelig ikke valgt eller beholdt vennene mine pga. utseende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...