Gå til innhold

åhh, tidenes leggkrampe i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk krampe på baksiden av ene benet og forsiden av andre så det var komplett umulig å strekke ut... gud så vondt.

Har hørt at muskelkrampe kan være tegn på magnesiummangel, men er det ikke også vanlig for gravide å få kramper?? mener å ha lest det et sted... er ikke første gangen med leggkrampe, men første gangen det har vært så ille at jeg ikke greide å tøye ut selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det der er grusomt vondt :S

har vondt i leggen hele dagen etter den krampa jeg da...

Skrevet

Kan være magnesium ja, men spis E-vitaminer. Det hjelper:)

Skrevet

Uff, det er skikkelig vondt:(

Jeg har også vondt hele dagen etter en slik krampe... skikkelig kjipt!

Skal prøve på E vitaminer jeg:) takk for tips!!

Skrevet

Et veldig enkelt kjærringråd som faktisk funker.. Har brukt det flere ganger og det funker hver gang..

Knyt en rød ulltråd løst rundt ankelen! (ren ull og må være rød)

Syns det er helt merkelig at det skal funke, men for meg er det supert.

Sikkert noen som kommer til å kommentere dette, men så lenge det funker for meg så gir jeg gjerne tipset videre..

Skrevet

Jeg er plaget med det der nå. Tar Magnesium, og har ikke hatt krampe siden jeg begynte å ta det. Merker dog at hvis jeg strekker meg, så kan jeg få det, hvis jeg ikke slutter å strekke. Er derfor litt usikker på effekten ;)

Skrevet

Hei, har du termin 21. april? det har jeg også:) Var fryktelig plaga med leggkramper sist svangerskap, særlig om kvelden/natta, men de har ikke meldt seg enda denne gangen. Har også hørt at magnesium hjelper, men hadde ikke noen effekt på meg sist.

Skrevet

Jeg har også kramper og må innrømme at de er kjempe vonde. Er 26 uker på vei og har fått dem 3-4 ganger i hele svangerskapet, da jeg gikk gravid med førstemann pleide jeg å få dem flere ganger om dagen.

Svigermor sier at kramper betyr at man får en gutt, vet ikke om det er sant.

Skrevet

Var veldig plaget med kramper i forrige svangerskap også og da fikk jeg jente. Blir spennende å se, de kunne ikke se kjønn på ul.

Skrevet

Hadde akkurat det samme her forrige natt, var vondt i flere dager etterpå. Jordmor sa det kan hjelpe med magnesium, ellers så sa fysioterapeuten at det kan hjelpe å tøye litt baksiden av leggen får man legger seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...