Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Det har seg sånn at jeg har fått på øre om at noen av de ansatte i barnehagen til mitt barn tar tak i armen på ungene og rister de litt når de er sinte på barna. Har også noen episoder der mitt barn ikke vil i barnhagen på grunn av navngitte ansatte. Nå om dagen er det to han er redd for, " redd de skal bli sinna sier han", dette gjelder bare to stk der. Har spurt h*n om h*n blir redd om noen av de andre der blir sinte, og det blir h*n da altså ikke. Begge disse to ansatte har jeg selv sett/hørt når de er sinte eller svarer barna og får grøsninger av de. Dette er noe jeg skal ta opp nå på foreldresamtale. Men hvordan skal jeg få sagt ifra om at jeg vet at de rister barna, dette har jeg jo ikke sett selv, bare hørt. Men vet det er sant, fordi den som sa det er ny ansatt og en jeg kjenner fra før. Det skal jo ikke gå utover den personen at h*n sa dette til meg. Kan jo ikke gå og ikke gjøre noe, men hvordan skal jeg få sagt dette?? Noen med tips?? De finner fort ut hvem som har sagt det til meg om jeg sier noe direkte, fordi denne personen hadde sagt ifra at h*n anmeldte de om hun så det igjen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 send skriftig klage til styre. om ikke det hjelper send inn klage på barnehagen til barnehagekontoret.. og hjelper ikke det heller...barnevernet!!! LYKKE TIL... dette er ikke akseptabelt, flott at du tar tak i det hele!! hilsen barnehageansatt
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Snakk med styrer i dag eller i morgen. Si at du har hørt dette og at din sønn evt har sagt det. Du trenger ikke si navnet til den personen, da hun ikke har lov til å si noe om andre ansatte i barnehagen. Må si mammahjertet mitt gråter av å lese slikt. Fra førskolelærer og mamma
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 jeg leste innlegget ditt i stad, men svarte ikke. Men jeg må svare deg. (håper du kan svare meg også). Er det på stor eller liten avd barnet ditt går? Når du skriver øre, betyr det "øye" ? Jeg jobber selv i barnehage, og har opplevd kollegar som kan riste/dra litt i ungene og kjefte de huden full. JEG selv skjønner ikke at noen kan det, jeg føler jeg utilpass da jeg har opplevd det. Jeg vil ta med barnet og gå, og trøste det. Jeg trodde aldri jeg skulle"si" det her. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje brukt litt lang tid i gangen ved levering, henting, da det kan være litt hektisk. Men ikke i levering/hente rushet. Ta og prøv å lytt til, om du kan høre mye kjefting fra den ansatte. Det er ikke sikkert du hører noe med det første, eller at du noen gang kan få høre det. Kjenner du foreldre som har barn på ditt barns avdeling, eller har hatt? Åpne deg litt for dem foreldrene du kan prate med. De har jo/har hatt barna sine der så de VET jo åssen du har det. Håper ikke avdelingsledern er denne ansatte da? Du kan fortelle det til avdelingsleder under foreldre samtale, eller når det bare er dere der. Jeg syns det er utrolig leit at det er sånn, jeg begriper ikke at den ansatte kan ha samvittighet til det. Når ansatte skriker høyt til barna blir jeg nesten skremt selv. På min avdeling er vi rolige og omsorgsfulle, alle hadde elsket å hatt barnet sitt på min avdeling. Det tør jeg å påstå.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Hei anonym 15:37 Sønnen min går på avd. med barn fra 3- 5 år, han er selv 4 år. Med "øre" så mente jeg at noen sa det til meg, har dessverre ikke fått sett dette selv, men stoler fullt på den personen som sa det til meg. Ps: personen jobber der. Jeg leverer tidlig på morgenen og er e3n av de første som kommer. Men det har skjedd at jeg har hørt de har vært sinte på noen og har svart unger på en måte som gjør helt vondt. Så jeg vet de kjefter ganske hardt. Og min egen sønn er jo nå da blitt redd for to av de fordi de blir sinna. Han bruker så sterke ord som"jeg hater "navn" Har kontakt med noen av foreldrene, så jeg kan jo prøve og høre om de har hørt eller sett noe spes. Skal i foreldre samtale neste uke og skal ta opp en del da, men vil gjerne få frem at jeg vet hva de gjør med de også " rister i armen" uten at det går utover den ansatte som sa dette til meg. For jeg vet personen egentlig har tausehetsplikt i jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 ja, det må du gjøre. Jeg ser det nesten som vold mot barn. (lett vold). Det skal ikke være riktig at et barn sier sånt. Jeg syns utrolig synd på sønnen din, og ikke minst deg. Uheldige med at TO av ansatte røsker i unger. Nei vettu hva, det er jo ikke lov! Å skrike å skremme barna er heller ikke gunstig. Nei, jeg blir så oppgitt. Dette må du selvfølgelig ta opp på f samtalen. Det kan faktisk hende at avdleder ikke liker så godt å jobbe med de to sinte strenge ansatte heller. Håper du får mer greie på det, for det skal ikke være sånn i det hele tatt. Det er barn, små barn, jeg sier små barn, for om barnet ditt hadde gått på skolen å vært 8-9 år hadde han klart og forsvare seg selv. Det kan ikke en liten 4 åring. Klems
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå