Gå til innhold

Viss fødselen skulle starte i dag, så må jenta på 2 år være med :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter MYE stress om hvem som kan passe jenta når jeg skal føde har det endelig ordnet seg.. (trodde jeg..) Jenta har aldri hatt barnevakt før så jeg har vært veldig stresset rundt dette...

 

men nå har vi klart å ordne det med at vi har 3 forskjellige muligheter... Gjett om jeg har vært lettet...

 

Men nå har det seg sånn at den ene familien er Laaant vekke på fjelltur og kommer ikke hjem før søndag,

 

Den andre er også vekkreist 5 timer fra oss og kommer hjem lørdag..

 

Og nå er jammen meg den siste blitt akutt syk....

 

Hva gjør vi??

 

Kjenner jeg blir dårlig, har jo ikke akkurat lyst å ta henne med, det er vel ikke sikkert hun får lov å være med heller.. ( må jo sitte på gangen med far eller noe da men..)

 

Føler bare mer og mer at nå begynner hvertfall fødselen i dag, det er jo bare typisk.. er jo i uke 39 og sist fødte jeg i 38... Så babyen kan jo komme når som helst..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, enten så må far være hjemme med henne, eller så må de sitte på venterom og vente mens du føder. Hun får ikke være med inn på fødeavdelingen. Kjipt, men det er jo ikke noe du kan for. Får håpe det ikke blir noen fødsel på deg før over helga da. Knip igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det akkurat på samme måte! Tre muligheter for pass, men så reiser de plutselig på hytta i helgen, de andre til utlandet, så plutselig har vi bare en mulighet likevel... Håper de holder seg hjemme! jeg er i uke 41 nå... Synes det er vanskelig å formidle at de faktisk kan måtte trå til ganske fort om ting skjer, kjenner ingen av dem særlig godt og er takknemlig for at de har tilbudt seg. Men....kjenner at jeg stresser mer med dette enn med selve fødselen. Stakkars storebror som må overnatte hos halvkjente mennesker. Huff, det er utrolig frustrerende ikke å ha familie i nærheten! Hvordan har det gått m deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lett, men det kom ingen baby i natt... så er litt roligere nå.. Men vi har veldig lite familie i nærheten og..

 

Stresser mye mer med barnepass enn selve fødselen jeg og... Så er glad når alt er over og jeg er hjemme igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, kjenner igjen stressfølelsen, ja. Barnevakten skal bort i morgen, så jeg får knipe igjen da. Men jeg er veldig lettet over at det ellers ser ut til å ordne seg. I grunnen er jeg litt stresset for når fødselen starter, og alt det som skal ordnes før jeg kommer på føden. Altså når på døgnet det starter, hvordan, om poden er hjemme/våken/hvordan han vil reagere, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også samme problemet. 2 familier i samme gata kan trø til om de er hjemme/det passer, men hun har jo aldri vært passa av de før, ingen andre enn meg og mannen min har lagt henne osv før, hun har aldri hatt barnevakt, men går jo i barnehage, så i et nødstilfelle ordner det seg vel, men jeg synes også det er ekkelt og stressende å bekymre seg for sånt.

Ingen familie nært vi heller, bortsett fra en rusavhengig svigersøster som jeg helst ikke vil overlate noe som helst ansvar til(vet hun klarer det, men jeg har ikke lyst), dessuten må hun ta bussen hit, og det vil jo uansett ta minst to timer.(jeg føder mest sansynlig veldig kjapt, vi rekker ikke kjøre noen steder før føden da jeg må inn med èn gang riene starter)

 

Nei, satser på at det skjer til uka, ikke i helga, helst i barnehagetida!

 

(det er lov å håpe, hehe)

 

Lykke til med organiseringa dere andre, håper vi alle får ei smidig løsning for alle parter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...