Gå til innhold

Har ikke kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 og har fortsatt ikke helt forstått hva dette innebærer... Ja litt flaut. Jeg har mensmurringer noen ganger helt nederst i magen. Hvis jeg reiser meg brått kan jeg også få vondt nederst i magen og ikke klare å reise meg helt opp før etter noen sekunder. Er dette kynnere?

Når jeg leser om kynnere kjenner jeg meg ikke helt igjen. Det står at det starter øverst i magen og trekker seg nedover. Hele magen strammes?

Er det mulig/vanlig å ikke kjenne kynnerne?? Andre som ikke helt vet om de har dette? Blir engstelig med tanke på at kynnerne skal forbrede til selve fødselen. Føler meg helt uvitende her:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 38 nå og merker heller ikke kynnere, men jeg tror jeg har de alikevell for jeg kjenner at magen av og til er mye strammere enn andre ganger.. tror ikke alle merker de så godt.. jeg stresser ikke med det.. mange sier at de har kynnere som er plagsomme, jeg har så mye annet plagsomt så jeg syns det er godt å ikke få alt ;)

kanskje det er som bekkenløsning? jeg har fått det og det og er jo på en måte forberedelse til fødsel ved at bekkenet blir mer rommslig. dette og er plagsomt og vondt men ikke alle merker noe til dette og det er jo godt for de:)

jeg vet ikke jeg altså.. er førstegangs så har ikke så mye erfaring jeg heller :)

Skrevet

Er ved termin med barn nr.2 nå, og har aldri kjent noe til kynnere(basert på hvordan de beskrives)

Skrevet

Og det skal du være glad for ! De er der for det om du ikke kjenner dem.

Jeg er nå fjerdegangs og har godt med kynnere eller falske rier som jeg kaller det siden mandag i romjulen. Jeg hadde heller ikke kynnere med verken nr en eller to, men de kom og hilsa på med nr 3. Det er sant som hun ene her skriver vi har kynnere hele svangerskapet og det er i slutten vi kjenner dem viss vi i det hele kjenner dem.

Skrevet

Kynnere er sammentrekninger i livmoren. De kan være sterke eller svake. Alle har kynnere, men alle kjenner dem ikke.

Jeg kjente ikke noe til kynnere igjennom hele svangerskapet;)

Skrevet

Jeg har heller aldri kjent kynnere. En gang i første sv.skap lå jeg på benken hos jordmor uten å kjenne det, selv om hun sa jeg tydelig hadde kynnere. Jeg kjente heller ikke de første riene under fødselen, merket ikke noe til riene før jeg hadde 7 cm åpning og vannet gikk. Så det kan hende vi som ikke merker kynnere har større terskel for å merke smerte/sammentrekninger av livmor??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...