Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Vi har ca utbet i mnd 35 000 til sammen. viss vi kjøpe oss hus, så går det 15 000 ut til lån på hus og bil mnd, da sitter vi igjenn med 20000 til alt annen, strøm, forsikring, regninger, mat osv.. er det lite eller?? hun i banken mener dette kommer til å bli stritt, jeg syns 20000 hørest mye ut,men er kaskje ikke det likevel.. dette er med dagens rente, viss renten blir 8% så må vi ut med 21000 i lån i mnd på bil og hus, da sitter vi igjenn med 14, det hørest kanskje litt lite ut.. men 20000?? har et barn og venter nr 2.. hvor mye sitter dere igjenn med egentlig??
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 vi hadde også mye overs da vi søkte om boliglån, men fikk ikke boliglån. enda vi hadde 15000 til "overs". Men har dere kredittkort regninger osv?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 nei ikke til vanlig, har et kredittkort som blir brukt på syden tur (pga sikkerthet) men det blir betalt innigjenn med en gang, de faste regningene er kommunale avgifter, eigendomskatt!!!, telefon, tv, strøm, bhg, og forsikring..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Bankene er fremdeles ganske forsiktige med å låne ut penger, så var jeg dere ville jeg forhørt meg rundt med flere banker. Nå vet jeg ikke hvor mye dere har søkt om lån, men banken tar vel også hensyn til egenkapital, tidligere økonomisk historie, hva salgs jobber dere har, fremtidig inntekter osv. Selv har vi utbetalt ca 55.000 i mnd og betaler ca 18.000 kr ned på lånet pr mnd.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 noen banker er litt rare. Lag budsjett på mat, strøm, regninger og andre ting, SÅ vise banken hva dere har til overs DA alt er betalt. Det er viktigst. -Fortell banken at dere har regna med at renta kan stige til 8 % å at dere vil ha klart det helt fint. -Lag et lett/lite budsjett, vis det til banken - Hilsen anonym lenger opp.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 20000 hørtes litt lite ut ja. Kommunale avgifter, veiavgift, strøm, nettleie, tv, telefon, internett, barnehage, mat, bensin, klær, husholdningsartikler, ved(eller annen brensel om dere bruker dette), forsikringer osv. Så ja, jeg syns det høres stramt ut.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har utbet 21000,- i mnd er alene - har 1000000 i huslån, 150000 studielån, 40000 bil lån, 40000 forbrukerfinansiering... Vel, med telefon, forsikringer, støm, og avdrag på alle lånene sitter jeg igjen med 6-7000,- i mnd til mat/klær/fornøyelser og det går fint... Hadde ingen problemer med å få lån til hus/rekkehus i banken... Har det ikike direkte romslig, men føler ikke at jeg fornektermeg noe (men har litt sparepenger da, mulig det hjelper og er utslagsgivende når man søker lån - evne og vilje til å spare....). Men nå får jeg dobbel barnetrygd, og så skifte av skatteklasse (eneforsørger) + bidrag fra far (disse tingene ha jeg ikke regnet med i budsjette mitt) så ser det ganske lyst ut ja:)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Vi har nesten 30 000 til overes etter at lånet er betalt. Men 1400kr i husleie, komm.avgifter, barnehage, forsikring, studielån, bilutgifter etc etc sitter vi iallefall IKKE igjen med 10 000 nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå