MizzMing Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hvor mange flasker, smokker, gulpekluter, laken, sengetøy osv kjøper dere inn før babyen kommer? Jeg har ikke kjøpt inn all verden enda for jeg tenker at jeg kan jo kjøpe inn mer eter han er født hvis jeg trenger det. Men så er det mange som sier at da orker man ikke tenke på å reise ut å handle osv. Hva slags tanker har dere om dette?
MizzMing Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 14. januar 2010 *ETTER han er født( går litt fort i svinga her)
tintafant-m/2 jenter Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Gulpekluter, sengetøy, vogn, bilstol og har vasket opp klær nå. Skal kjøpe inn en 3-4 flasker, MME og et par smokker før han kommer. Med hun første tenkte jeg ikke på å kjøpe inn flasker for trodde ikke at jeg fikk problemer med amming.. dermed ble det hurtiginnkjøp av flasker og mme på vei hjem..
tintafant-m/2 jenter Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Antall ja... Har 3 skift til senga, og har kjøpt 2 pk gulpekluter på sparkjøp. Huske rikke hvor mange det var i pakken.
MizzMing Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2010 takk for svar;) Ja, jeg har litt av alt så det er ingen krise vil jeg tro og vi er to stk her da samboer har fri 14 dager etter fødsel;) Mener det er 6 stk i hver pakke. Jeg har også kjøpt derfra;) Jeg har kjøpt 1 pakke med store,1 med små og 1 pakke med sånn store flanellsbleier står det vel utenfor pakka. MME er kanskje lurt å ha sånn tilfelle rotfelle ja, takk for tips. Jeg har kjøpt inn to flasker med den minste tuten for jeg vil jo gjerne at pappaen skal kunne gi litt mat også. Men før han prøver på det er det det vel lurt at jeg kommer ordentlig i gang med ammingen?? SOM du helt sikkert skjønner er jeg førstegangs;)
Anabelle2010 har født! Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Shopping er ikke det som frister aller mest de første ukene etter fødsel, men du kan jo selvfølgelig sende ut pappa eller noen andre med handleliste ;o) Du bør ha minimum to sett med sengetøy slik at du ikke trenger å vente mens det ene blir tørt. Selv her jeg 3-4 siden en kanskje har en dyne til senga og en til vogna. Et helseteppe eller fleecepledd er også veldig lurt å ha. Smokker har jeg kjøpt en pk med to i, men venter med å ta dem i bruk til ammingen har kommet i gang. Jeg har to barn fra før, og med dem gikk ammingen greit men jeg kjøper nok en flaske eller to på forhånd for sikkerhets skyld. Flasker og morsmelk-erstatning får du jo på matvarebutikken så det er ikke det verste. Gulpekluter og små myke kluter til vask av baby liker jeg å ha rikelig av. Jeg kjøpte 20 vaskekluter (100 kr) de fleste med rosa søm, og noen med hvit søm rundt kanten. Da bruker jeg de hvite bare til ansiktet. Gulpekluter selges ofte i 3-pk og jeg tror jeg kjøpte 3-4 pk. Du kan nesten ikke få nok av den... de kan brukes til alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå