Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har blitt sykemeldt for en lengre periode, og siden jeg ikke har noen fast jobb så er det NAV som utbetaler meg sykepenger helt fra starten av, og også NAV som skal ha sykemeldingen. Jeg har ikke for vane og være sykemeldt, og er derfor litt grønn, men har sendt nav del C og D av sykemeldingen, altså både den som arbeidgiver og utbetaler skal ha. Men nå får jeg melding om at de ikke har mottatt den delen av sykemeldingen som legen skal sende inn. Skal altså legen også sende inn noe? Er det del A det da? Jeg har jo ikke noe del A, men var sykemeldt en periode da jeg var gravid, og kan ike uske at det ble sendt noe fra legesenteret.... Stoler ikke helt på at hun jeg har med å gjøre på NAV har helt peiling, og er litt pinlig å ringe ut på sykehuset og begynne å mase på nevrologen som sykemeldte meg viss det bare er tull.... Ble visst langt dette, men noen som har peiling?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Legen skal sende et eksemplar ja, det hvite arket forrest... Men det er helt vanlig at NAV påstår at de ikke har mottatt dette...
♥Nemi♥ Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Legen skal sende et dokument til NAV ja. Dette skal foregå automatisk. Men hvis det har gått lang tid, burde du sjekke opp saken med legen:)
Shamandalie Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Hvis jeg ikke husker helt feil så sender vel legekontorene også inn noe ja,på alle sykemeldinger. Det er uannsett om det er NAV eller arb.giver som skal utbetale sykepenger. Det er nok bl.a. slik NAV får sine tall over hvor mange som er sykemeldt o.l. Så du må nok ringe til sykehuset ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå