Gå til innhold

Gode grunner til at tre barn er nok....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen gi meg noen? Mannen min synes tre holder, og egentlig jeg også, men likevel har jeg litt lyst på en til....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, de skal følges opp også. Og tre er mer enn nok når de har hver sine aktiviteter som skal følges opp - når mor er på korpsstevne med en unge og far er på skirenn i nabokommunen med en annen, er det ikke noen igjen til tredjemann. Og da er fire bare dumt.

Skrevet

- Man må ha ny bil med flere seter og mye større plass.

- det blir nesten helt umulig å finne en barnevakt som er villig til å passe 4 eller flere unger!

Skrevet

Antall seter i bil og antall soverom i huset er vel de mest praktiske argumentene.

Tid til oppfølging som nevnt over her. Men er det noen år fra eldste til yngste ordner det seg som regel. Alle er ikke i "følges til aktiviteter"-alderen samtidig. Og det er ikke noe problem å ha med seg en liten selv om man er tilskuer under håndballkamp eller annet:)

Bortsett fra det tror jeg ikke det er så mange grunner. Føles det riktig med nr fire er det vel bare å sette igang...

Skrevet

Det er ingen gode grunner til å ikke få flere barn enn tre. 4 er da ingenting...

Det er både bra og sundt for ungene å vokse opp med søsken rundt seg. Så det er bare å sette i gang!! ;))

Ps. Det er ikke så vanskelig å få tak i 7-seters bil og barn har ikke vondt av å dele soverom.. Hvis ikke bygger man bare på et ekstra rom! Ikke gjør ting til større problem enn det er.

Og når det gjelder å følge dem opp så kan mye gjøres samtidig. Som en over her skriver så er det faktisk ikke noe problem å ha med en baby på håndball. Og de vokser til og trenger ikke å følges opp på samme måten når de blir større!

Skrevet

Problemer med oppfølging på 4 barn? HALLO!!

Vi har fire og oppfølging er da ikke noe problem. Det er faktisk helt opp til deg selv hvordan du gjør det. Vi har to på fotball og en på ridning, og en som ikke er stor nok for sånne aktiviteter ennå, og det er aldri noe problem. Hektisk, ja, men det går så det suser!

Man blir god på logistikk når man har mange barn :-)

Og barnepike er heller aldri noe problem. Nå er det ikke ofte vi har barnepike over natten, men når det trengs pleier vi å dele litt på det. En hos onkel, to hos mormor etc. Ellers så har vi ofte barnepike som sitter her på kvelden etter at ungene har lagt seg så vi kan besøke venner, gå på kino ol.

Ungene har SÅ mye glede av hverandre og jeg kan ikke forestille meg en hverdag uten kaoset vårt.

De blir raskt selvhjulpne og selvstendige og de lærer å ta hensyn på en helt annen måte når de har flere søsken.

Vi kjøpte sju seter når nr tre kom, og vi fikk en god bil for under 100 000. Etter at nr 4 meldte sin ankomst har vi laget et ekstra soverom, så nå har eldste og yngst hvert sitt og de to mellomste deler. Ikke noe problem. Jeg opplever faktisk at de to som ikke har egne rom sovner greiere om kvelden og sover godt hele natten, de er jo aldri alene!

Nei, jeg har ingen gode grunner til at tre barn er nok.....

Man innretter seg etter den situasjonen man lever i, og gjør det beste ut av en hver situasjon.

Skrevet

Mannen min mener vel fremdeles at 3 barn er nokk..vi venter nr 4 nå;)

ikke HI

Skrevet

Fire barn er helt topp!

Vi hadde som utgangspunkt at hvis vi fikk to var det kjempebra, men jammen ble det ikke fire ;-)

Skrevet

Var nok en periode jeg kunne fortalt deg at 3 var nok, det er fordi den fjerde vår hadde kolikk og var fryktelig urolig og krevende første månedene av sitt liv. Det ble slitsomt siden eldste bare var 7,5 år, neste var 5 og nest yngste 21 mnd da fjerde kom..

Men nå som fjerde er blitt 11 mnd gammel og ting begynner gå seg til med soving, spising osv kan heller ikke jeg gi deg en eneste grunn til å slutte på 3.

Fire er helt perfekt!

Jeg er forresten vokst opp i en søskenflokk på fire selv, og har ingen negative erfaringer fra det heller. Kunne ikke tenke meg livet mitt uten mine søsken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...