*December_Wish* Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 de siste par nettene har jeg nesten ikke fått sove pga sykt vondt i korsryggen som går rundt ved hoftene å over magen å nederste del av magen, magen blir steinhard å er faktisk såppas vondt at jeg må konse om pusten innimellom, går ikke bort når jeg reiser meg eller skifter stilling.. dette startet gjerne litt på kveldinga å tar seg skikkelig opp på natta, kjenner litt vond murring å stramming i magen innimellom nå også her jeg sitter. så dere som har litt peil på dette, er dette det de kaller modningsrier? å hvor lenge holder disse gjerne på før fødselen setter ordentlig i gang? har 18 dager igjen til termin, å hodet har vært festet godt lenge, jordmor mente småen kom til å komme før termin, så veldig nyskjerrig nå da* så hva tror dere? kommer han snart kansje? hmhm* takk for svar:)
Helene&Lenita Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har 12 dager igjen til termin og har det på samme måte som deg, men her skjer det mer på dag og kveldstid. Har vært på telefonen med føden i dag fordi jeg tror jeg kanskje lekker fostervann, hva skal jeg tro det er, det er ikke urin. Skulle se ann litt utover ettermiddagen/kvelden. Kunne være at det bare var tyntflytende utflod. Men har 2 gode venner som har opplevd lignende i sin graviditet og om så ikke fødselen er i gang så er det jo kroppen som forbereder seg og vi kan se frem til å hilse på det lille vidunderet! Hodet har vært festet i flere uker. Nysgjerrig som utopiaz på hva andre her inne tror/mener
*December_Wish* Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Har faktisk vært på tlf med føden tidligere jeg også pga jeg trodde jeg lakk fostervann, men der sa de at det er veldig sjeldent å lekke fostervann, så de trodde nok kansje det var veldig tynn utflod eller at jeg skvetta på meg, så fikk beskjed om å ta på et bind å sjekke, men er ikke urin iværtfal så ikke veit jeg gitt* blir jo litt smålig koko av dette her, ikke så greit å vite, skjer jo så mye rart med kroppen å kan jo lese seg sprø ettervært, er nok veldig individuelt detta graviditets greiene her:) men ja sant, er jo iværtfal tegn på at småttingene legger seg noen planer om å komme ut å hilse på snart da, å det hjelper jo litt på utolmodigheten:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Høres ut som modningsrier ja. Er forskjellig hvor lenge de kan holde på. Noen kan gå slik i flere dager. Jeg gikk i noen timer. Når det er under 10 minutt mellom riene og de kommer veldig regelmessig, da kan du kanskje kontakte føden. Spesielt hvis du må stoppe opp og puste og bøye deg fremover og lene deg mot noe. Fødsel er igang når de kommer hyppigere og hyppigere og blir kraftigere. Jeg startet med slike rier som du beskriver kl 07:10 på morgenen. Først i 17-tiden samme dag tok det seg mye mer opp. Ca. kl 19 samme dag var ungen ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå