barney Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Har ammet på begge sider inntil for noen dager siden, men pga noen åpne sår på brystvorten på det ene brystet, har jeg blitt nødt til å kutte ut ammingen på det brystet og bare håndmelket meg (altfor vondt å pumpe også..). Får jo ut utrolig lite hver gang og merker at produksjonen daler nedover. Jeg er nødt til å forsette med dette til sårene er helt grodd, men innen den tid frykter jeg at jeg ikke har mere melk igjen der. Hvordan er det å bare å amme på et bryst - går det greit, får barnet nok? Kan tilføye at babyen er 8 uker - så det kun melk det går i! Blir veldig takknemlig for svar!
<3 2 herligste gutter <3 Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg hadde det samme fra forrige barn, jeg ammet uansett til det gikk over.. Hørt det finnes en nesespray for og åpne melkegang når det er litt tett og brystbetennelse eller sår som du og jeg hadde.. Du får høre med ammehjelpen der hvor du fødte barnet ditt.. Eller hør med apoteket? Viktig for baby ¨å få morsmelk, min mening.. Ammet til det gikk over og ammet frem til 7 mnd.. Ble ikke mer melk pga hatt brystbetennelse 2 ganger..
lu266 Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Vel, det er fullt mulig å amme med bare ett bryst. Husk at noen ammer tvillinger, og da blir det i realiteten ofte ett bryst pr barn. Hos oss har det ene brystet vært mye mer produktivt og populært enn det andre fra dag en, uviss årsak. Ammehjelpen, helsesøster og en ammespesialist har forsøkt å hjelpe oss, men det ble ingen endring. Uansett, hvis du klarer å holde "liv" i den andre puppen vil jeg anbefale deg det, spesielt siden barnet er så lite og trolig skal amme lenge ennå. Det er lettere for at du får belastningsskader/senebetennelse/vondt i skulderen osv hvis du kun skal amme fra den ene puppen. Men for all del, det går nok greit hvis melken forsvinner også.
Himmel og hav Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jeg ammet minstemann på et bryst i 9 måneder. Han blånektet å ta det andre brystet, og etter uker med strev så bare ga jeg opp. Jeg hadde så mye melk i det ene brystet etterhvert at jeg i tillegg til å amme han, kunne pumpe ut 2,5 dl etter at han var mett på dagens første måltid noe som var kjekt å ha siden jeg produserte litt for lite på kvelden). Om du ammer bare på et bryst, så vil du nok få litt "slagside", men ikke noe som ikke et ekstra ammeinnlegg i bh-skåla til den tomme puppen kan fikse ;-)
♡ A & E ♡ Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg ammet bare på det ene brystet fra eldstemann var rundt en måned gammel til han sluttet. Da han var rundt 3 mnd fikk han et mme måltid på kveldne for da var det ikke nok næring igjen etter en dags amming. Ellers gikk det helt greit, gikk jo rundt å var litt skjevt fordelt foran der da ;D
Luftig med nr2 på vei*Høygrav* Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Uff, skjønner hvordan du har det, kjedelig når det blir slik. Har du forsøkt brystskjold? Jeg hadde det på samme måten, løste det ved å låne meg en annen pumpe som ikke gnisset akkurat der såret var. Håper det løser seg for deg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå