mirredutt Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Har en kafèspire i magen og er i gang med planleggingen. Mitt fokus vil være god kaffe, god hjemmelaget mat og kaker, lun stemning med masse pledd, puter og stearinlys. På menyen vil jeg som sagt ha hjemmelaget mat, men ikke for mange retter. Ønsker å høre hva dere foretrekker å spise når dere er på kafè og hva kjøper dere til barna om de er med? Kom også med flere tips som går på hva dere setter pris på i deres favorittkafè Jeg nevner også god kaffe - hva er god kaffe for dere? Takker for alle svar!
Gjest Sauen og ungene Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Suppe - en god kyllingsuppe eller fiskesuppe bør alltid være på menyen! Ostehorn/baguetter eller rundstykker MÅ være ferske, og ikke sånn "jeg har ligget i kjøledisken på coopen i 3-4 dager og er tørr og ekkel"! Ellers må man ha en syndig sjokoladekake, helst med både mørk og hvit sjokolade, og en fantastisk glasur. Og gulrotkake med ostekrem, selvfølgelig! Av kaffe bør man ha litt utvalg av caffe latte, mocca osv. ihvertfall. Svart kaffe er svart kaffe for meg, hehe...
Rampongi Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er så dårlig på å drikke kaffe (etter mange års prøving og feiling med karsk--jepp jeg er trønder), men jeg klarer fint å drikke vaniljekaffe og sjokoladekaffe og sånn med masse sukker så klart. Ellers er jeg veldig glad i kakao med krem og sjokostrø. siden jeg er så sjelden på kafe liker jeg godt å skeie ut med gulerotkake med masse fyll, oreokake, eller noe litt sunnere feks club sandwich med masse tomat og digge greier inni. Boller med ost om det er med unger, de drikker gjerne vann til eller små juicebokser. nå ble jeg litt sulten her jeg sitter.. Lykke til!
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 En stor moccakaffe, pai, blåbærmuffins og ciabatta (skrives det slik? ) med godt pålegg er av favorittene
Himmel og hav Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg går sjelden på kafe, men om jeg først gjør det så kjøper jeg gjerne en god salat eller bruschetta,om jeg ikke skal være litt ufornuftig...da er det kake som gjelder! En god ostekake, av den varianten som stekes, eller gulrotkake med generøst med osteglasur er sjelden feil :-) På den kafeen jeg går, når jeg går, så har de en barnemeny som er fin. De serverer pannekaker eller brødskive med pålegg ( til og med nugatti!), eller en liten porsjon av alt annet de har.
Mandalas Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Baguette med kyllingröre, lasagne. Sjokoladetryffelkake:) Mums.
Mandalas Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Vanlige brödskiver til barn var en god ide! Jeg finner aldri noe barna kan spise på kafe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå