Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hvor mye koster en farskapstest å hvordan gå frem for å kreve en slik en?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 du bestiller på dna.no eller com. koster vel rundt 2000. bestiller time hos legen din så tar du med den pakken som du får i posten så tar legen testen på barn deg og far/eller flere.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Så det er ikke mulig å kreve dette statlig eller noe sånt ved beskyldninger om farskap o? HI
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Hei Jeg har ikke betalt noe. Jeg oppga farens navn på Nav. De ordnet det derifra. Mulig far må betale..
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Hvis det er usikkerhet om farskapet og man ikke har tenkt å snike seg til å teste pr post via tvilsomme firmaer i USA og Asia koster det ingenting/kun en liten vanlig egenandel. Start via fastlegen din.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Faren til barnet nekter å ta på seg ansvaret å beskylder min samboer for å være farn. Noe som faktisk ikke er mulig. Mora til barnet mener også det er han som er det men nå vil vi ha ting svart på hvit å hele saken ute av verden. Vet ikke om det kan kalles usikkerhet men kan høre med fastlege ang dette
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Dere må ta alt slikt via NAV, hvis ikke blir det ikke godkjent og dere må ta en ny test hvis det blir snakk om barnebidrag. Betaler samboeren din bidrag? Hvem står oppført dom far? Ville tatt en tlf til NAV hvis jeg var dere og fått denne saken ut av verden.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 Det er ingen som står oppført som far å nei samboern min betaler ikke bidrag. Derfor det er vanskelig. Moren nekter å ta en test å farn til barnet nekter at det er han som er far. Vi sitter i gjen med beskyldninger og diverse. Siden vi og moren vet min samboer ikke er farn må da alt kunne ordnes opp i mener jeg. Vil bare bli ferdi med hele saken å fortsette med live vidre
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #10 Skrevet 14. januar 2010 Nå er reglene slik at hvis samboeren din tror at han er far til barnet kan han kreve å få en test. Moren kan ikke motsette seg dette og testen vil bli tatt. Så hvis samboeren din tar kontakt med NAV og forteller om situasjonen og at han vil vite om han er far eller ikke, hjelper de han. Så bare ta kontakt med NAV, men det bør vel samboeren din gjøre, siden det er han som er involvert i dette. Håper at det ordner seg for dere
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #11 Skrevet 14. januar 2010 Takk for svar. Skal ta meg en prat med han så skal vi få fikset opp i dette
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #12 Skrevet 14. januar 2010 Ja, gjør det La oss høre hva de sier da og hvordan det går
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #13 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har vært i gjennom det der med barnefar til mitt barn. Husker ikke helt hvordan jeg gikk fram, men det kostet hvertfall ingenting.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #14 Skrevet 15. januar 2010 Oppdatering: Etter mye krangling har hun funnet ut hun skal ta seg en tur på NAV i dag. OM det faktisk skjer gjenstår jo enda å se. Viser seg at hun lyver til alt å alle med tusen forskjellige historier så hvem vet hva som er sant? Drar hun ikke i dag dra min samboer på mandag å fikser dette. Tiden fremover blir spennende
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #15 Skrevet 15. januar 2010 Jeg ville dradd på NAV på mandag uansett hva som skjer hvis jeg var han. Hvis hun ikke er til å stole på bør samboeren din gjøre det som han trenger å gjøre, så kan hun bare sulle videre med de hun mener er far. Håper at samboeren din ikke er fra da, spennede tider for dere dette, ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå