Gå til innhold

I 2009 ble det anmeldt 21 overfallsvoldtekter i Oslo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle begått av ikke-vestlige innvandrere. Alle som ble overfalt var kvinner med etnisk norsk utseende.

Vi må snart kunne få stille et spørsmålstegn ved dette uten å bli kalt rasister.

Mennene har jo tydeligvis et kvinnesyn som ikke hører hjemme i Norge( eller noen andre steder for den sakens skyld)

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Og av andre overraskende nyheter: det er kaldt å gå barbent i snø.

Skrevet

Det var godt du slang på den siste parentesen, for norske kvinner har vel neppe rett på mer beskyttelse enn f.eks. afrikanske kvinner.

Ja, det må være lov å stille sprøsmål ved dette nå. I en del afrikanske land er voldtekt så utbredt at det knapt finnes kvinner som aldri har blitt voldtatt.

Dette betyr heldigvis ikke at alle afrikanske menn voldtar. Det er sannsynligvis de med psykiske problemer. Så det er kombinasjonen psykiske problemer, kvinnesyn fra hjemlandet og kasnkje litt rasisme mot hvite, tror jeg.

Skrevet

Det er ikke noe kontroversiellt i det du skriver og mener, men det er fåtallet av menn med ikke-vestlig bakgrunn som voldtar kvinner på gaten og har et så feil kvinnesyn at det skader etnisk norske kvinner. I tillegg så er flere av desse ikke strafferettslig tilregnelige, om du leser rapporten så det er et argument for bedre omsorg og tiltak for psykisk syke og asylsøkere.

De fleste voldtekter skjer i hjemmet, der etnisk norske menn voldtar etnisk norske kvinner de kjenner til og/eller har en relasjon til. Det bekymrer meg mer, at vi i Norge oppdrar så mange etnisk norske voldteksmenn.

Skrevet

Bare vent, nå kommer snart statistikker ang. våre etnisk norske kriminelle.

Jeg er enig med deg altså, og forskjellen er jo at de som er etnisk norske kan vi liksom ikke sende tilbake til noe annet land, for de har ikke flere hjemland.

Jeg synes det er helt på sin plass at hvis man får bli i et land fordi man selv har valgt å søke asyl i det landet, bør man også forholde seg til lovene i det landet.

Jeg vil si at en parkeringsbot eller en for at man har brutt veitrafikkloven er greit. Men blir man tatt for drap, voldtekt, grove innbrudd eller annen type vold. Så synes jeg at man rett og slett bør få asylinnvilgelsen slettet og vips på flyet tilbake der man kom fra.

Skrevet

Det første spørsmålet jeg stiller er hvorfor ikke kvinner med "invandrerutseende" anmelder voldtekter.

Jeg synes forøvrig at tallet er overaskende lavt. Når vi ser på hvor mange mennesker det bor i Oslo betyr det at vi ikke trenger være særlig redde for dette. Det er helt tydelig en bitte liten gruppe invandrere som begår overfallsvoldtekter i Oslo. De aller, aller fleste gjør det ikke.

Det neste jeg lurer på er hvor mange voldtekter som skjer som ikke regnes som overfallsvoldtekter, som skjer etter fest eller i hjemmet ol. Hvilket kvinnesyn har mennene som driver med slikt?

Skrevet

Jeg mener det er ett problem og kan ikke på noen måte forsvare andre voldtekter i hjemmet osv som ikke blir anmeldt. Stiller spørsmålstegn med oppfølgingen av tikkende bomber som kommer hit til landet. Mange er mennesker med svært store psykiske problemer og ett følelsesliv som temmelig skrudd etter årevis med forfølgelse, mulig vitne og deltager til drap osv.

Skrevet

Ser det er en som sier at 21 overfallsvoldtekter ikke er mye! Disse er av så grov art at livet til disse kvinnene er ødelagt. 21 ødelagte liv er mye og det skremmer meg at noen bagateliserer det.

Skrevet

Jeg forsvarer ingen form for voldtekt, men jeg synes faktisk ikke at 21 stykker i en by med over 500.000 mennesker er så mye. Det dreier seg om ca 0,008% av kvinnene.

Jeg synes heller ikke det er så veldig interessant å trekke ut en liten del av dem som blir utsatt for voldtekt og tro at dette er så mye værre enn alle andre voldtekter. Ikke tror jeg alle disse kvinnene har fått livet ødelakt heller. De har hat en vond opplevelse, men de fleste kommer gjennom det og får gode liv i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...