Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Kan du førstehjelp? Vet du hvordan man utøver førstehjelp på en baby? Dette er jo ganske viktig å vite, og har vært gjennom en del kurs i løpet av speider, skole, kjøreskole osv.. Det begynner å bli 5-6år siden sist kurs, og jeg føler ikke at jeg kan det i det hele tatt, selv om det er ganske viktig, litt skummelt å ikke kunne slikt. Samboeren min hadde kurs om dette igår på jobb, og nå er det jo helt annerledes en hva jeg lærte.. Jeg tror jeg lærte 5blås og 15 trykk(?), nå er det 30trykk og 2blås. Og på baby skal man skyve, ikke slå som jeg har lært.. De oppdaterer og forandrer seg hele tiden, noe som selvsagt er bra. Jeg håper jo selvsagt at jeg aldri kommer til å bruke førstehjelp, men det er jo uhyre vitkig å kunne det, og utføre det på riktig måte. Så er det noen som vet om det er mulig å delta på slike kurs noe sted?
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg gikk førstehjelpskurs, på land og i vann, hos Røde Kors i høst. Om det er Røde Kors der du bor så kan du høre med dem?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Og det kan man delta på, uten å melde seg inn? Skal ta meg en tlf til de, etterpå..
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Er litt usikker på det, men det er jo i deres (og alles) interesse at flest mulig kan førstehjelp så... Ring og hør. Og om dem ikke holder kurs så vet de kanskje om andre som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Kan du gi tilbakemld her etterpå? Er også nysgjerrig på hvor man henvender seg for dette vil jeg også
♥Nemi♥ Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Du skal jo ikke legge så mye vekt på babyens bryst:) Jeg har lært det flere ganger oppigjennom årene. Men kan trygt påstå at jeg ikke føler meg konfortabel med all teorien om hva man skal gjøre, selv om jeg innerst inne vet det!
Tøffe Tøflus Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 En av de viktigste årsakene til at de forandrer på hva de lærer bort, er for at det skal bli enklest mulig. Når det blir for mye å huske på er det veldig mange som kvier seg for å gjøre noe i det hele tatt fordi de er redd for å gjøre feil. Den største feilen i de aller fleste tilfeller er å la være å gjøre noe!! For å ta nytt kurs ville jeg tatt kontakt med røde kors lokalt. Hvis ikke de holder kurs selv vet de helt sikkert hvor du kan ta det der du bor. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå