*Idae123 Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har vært plaget med at jeg brått kan sitte stille og rolig i sofaen, og brått så skyter hvilepulsen min seg opp i været, så det føles som om jeg har gått opp en tung trapp.. det er så ubehagelig og jeg blir rastløs, og også litt engstelig, for det skjer så fort, uten forvarsel.. Jeg har tatt dette opp med legen men han kunne selvfølgelig ikke riktig si hva det er, han tok e.k.g av meg men den var bare bra... Noen andre som har opplevd dette ubehaget?
Katinka_83 Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Har ei venninne som hadde det sånn sist hun var gravid. Hun fikk også beskjed om fra legen sin om at det ikke var farlig, men at hvis "anfallene" varte lenge burde hun ringe legevakten og få komme ned dit for å få tatt en EKG under anfallet så de kunne få bedre oversikt over hva det var...
*Idae123 Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Riktig riktig... jeg har lurt litt på om det kan være det at man har økt blodmengde i kroppen når man er gravid, og at det blir av og til en liten belastning for hjertet.... Skal ta det opp med jordmora når jeg skal ditt neste gang tror jeg... takk for svaret
*SMASK* Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jeg opplever dette. Har da så kraftig hjertebank at jeg har telt pulsen. Den har vært helt regelmessig med høy. Har ikke skutt helt i taket - men opp til 160. Med meg tror jeg det handler om pust. At jeg glemmer å puste skikkelig -holder pusten når jeg konsentrerer meg om noe eller lignende, evt bare puster for overfladisk. Jeg har roet det ned med å puste dypt og skikkelig. Blodtrykket mitt har vært lavt og stabilt hele tiden rundt 90/55 så jeg bekymrer meg igrunn ikke, men det er kjempeubehagelig når det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå