Gå til innhold

tips mot forstoppelse hos babyen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt sviskemos. Hjelper ikke.

Trenger tips, for lille jenta mi får så vondt av å prøve å gå på do og så ser jeg at det er så hardt at hun begynner å blø av å bæsje. :( Ikke noe bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager du sviskemosen selv? Den er mer konsentrert enn den på glass, og funker bedre. Gutten min var leenge plaga med magen. Endte opp med legebesøk og fikk laktulose. Det funka!

Lykke til:)

Skrevet

Gi henne litt maltekstrakt.Det fungerer veldig bra på min:)

Skrevet

Ja, skal kjøpe malt. Har sluttet å gi banan, selv om hun elsker det. Skjønne rjo at hun ikke bør få det nå...

Men er litt sånn ekstreme forskjeller her syns jeg, fra å bæsje 6 ganger daglig til forstoppelse hun ikke får ut.. :(

Skrevet

Jeg ammer jo ikke lenger så jeg må ha malt i hver flaske ellers stopper alt opp:(

Måtte også ta en pause fra bananen for merket han ble treg i magen da..

Men malt gjør underverk!! :-))

Skrevet

malt funker som bare rakkern her. men ikke gi for mye, da blit det rennabæsj og mageknip.

sykkeløvelser med bena funker og massasje på magen, fra venstre til høyre.

Skrevet

Har blandet sviskesaft og vann på flaske...og når han har drukket litt så braker det løst for å si det sånn...hehe! Populært er det også :)

Skrevet

Takk:)

Hvor mye malt burde jeg ha i grøten hennes da? Hun er 5,5 måneder gammel. Jeg har null erfaring med malt, førstemann har aldri hatt forstoppelse i sitt liv...

Skrevet

Ja, hun drikker dessverre ikke av flaske...

Skrevet

jeg starta med tuppen av en teskje i en flaske, men da var jenta bare noen uker. hun er 4 mnd nå og får litt mindre enn en teskje i hver flaske nå.

start med litt mindre og heller øk på i allefall. det er litt vanskelig å måle synes jeg for malta er så seig..

lykke til!

Skrevet

hvis jeg blander malt grøten så har jeg ei lita teskje til 120 ml vann..

Men min trenger mye malt da så du må nesten prøve deg fram..

Helsesøster sa til meg at de ikke ble dårlig i magen av det så om du gir for mye vil du kun merke at hun blir veldig løs i magen.Da kutter du litt så finner du ut etterhvert hvor mye hun trenger:)

Skrevet

du må nesten gi henne klyster stakkar. Siden det hadde stoppet helt opp. Jeg måtte gi jenta mi på 7-8 mnd det når hun var liten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...