Lille_bie Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Huff.... Jeg er så plaget. Tårene triller når jeg er på do. Det å ha avføring er grusomt vondt. Idag dryppet blodet etterpå. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er "bare" 9+6 og så plaget allerede. Er det noen som har vært plaget tidlig, og at det har blitt bedre eller hvertfall ikke værre?????? Håper på det, for gruer meg veldig om dette skal fortsette til august!
trultimor Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 uff å uff jeg føler med deg!!!! har vert plaget med det samme, å prøvde med scheriproct salve for å behandle det selv, hjalp ikke i lengden, så til slutt måtte jeg gå til legen med det (ikke gøy men måtte) pga att jeg begynte å lekke avføring ( fikk beskjed om att jeg ikke måtte vente så lenge før jeg oppsøkte lege når det var så smertefult å de ble så store. måtte på akuttpoliklinikken pga stor blødningsfare, der tok de ut 5 store blodpropper av hemoridene, så kjære deg....ikke vent så lenge som meg før du oppsøker hjelp for det, mye smerte kunne vert spart om jeg hadde turd å gå før. xylokain salve hjelper godt før toalettbesøk. Lykke til
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 signerer hun andre her ta deg en tur til legen. så får du undersøkt det. jeg var plaget mellom uke 10-30 så ga det seg. jeg fikk noe til å smøre med. av legen. det hjalp angret kraftig på at jeg ikke hadde tatt det opp med han før..
ninayngve Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Det er nok lurt å ta seg en tur til legen når det er såpass.. Men et tips dersom det kommer av at du er hard i magen kan være å spise noen svisker og drikke et glass lunkent vann 40 min før du spiser frokost. Har akkurat testet ut dette selv og det ser ut som det virker. Prøvde å tilføre laktulose, men synes ikke det hjalp noe. Spis ellers MASSE frukt og drikk MYE vann. Har vært plaget med hard mage i svangerskapet, og ble enda værre når jeg begynte med jern. Så ja, tårene spretter her også, men har bare en hemmoroide som plager meg litt. Den blør også innimellom dersom jeg presser for mye på do. Ser frem til å få tilbake de normale avføringsvanene mine etter svangerskapet ja. Men for min del er det bare 6 uker til igjen, så dette går fint:) Lykke til i hvert fall:)
Nurknr2 Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Meldte meg plutseli inn her jeg for å få svare deg. Har akkurat hatt det på samme viset med førstemann her, prøvde alt, spiste svisker, youghurt, vann i mengder og flere kjerringråd men til liten hjelp. Sist svangerskap kom først kvalmen, så tok hard mage over og halsbrann, skikkelig plagsomt! Nå når jeg skulle ha nr 2 har jeg oppdaget akupunktur!!!! Det har gjort susen for meg. Hadde 3 behandlinger ganske tidli i svangerskapet og det har hjulpe!, fikk ny behandling rett før jul og!! Fikk ihvertfall fart på sakene. Å så har jeg passa på å holde meg unna melk og banan for det gjør alt hardt.....Min jordmor kan akupunktur så jeg fikk det der. Har og tatt aku for halsbrann og kvalme. Vanvittig effektivt for meg!!! Håper det ordner seg. Finn akupunktør og prøv det:)
trultimor Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 hos meg kom ikke hemoridene pga hard mage, men pga løs mage og mye press nedentil, men så er dette mitt 5. svangerskap og har slitt med hemorider før som har vert lett å behandle. de kan og komme av hormonelle forandringer i kroppen på lik linje med åreknuter ol. så att akupunktur kunne hjulpet for å fårebygge er jeg ikke i tvil om. men som sakt tidligere......søk raskt hjelp om de oppstår ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå