Krystallglass Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Hei! Jeg har en sønn på snart 4, og jeg driver å planlegger flytting. Faren er ikke et aktuelt tema, siden han er død. Men jeg trenger litt hjelp. Er det noen av dere som har byttet fylke alene med et barn først? Det er jo så mye man må ordne.. Barnehageplass, jobb, leilighet.. Blæææ. Jeg vil flytte nå. Før fristen til barnehagen går ut. Trenger bare litt råd og veiledning tror jeg, for jeg aner ikke hvor jeg skal begynne.. Klem fra ny bruker :-)
winneboo Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Ja jeg flyttet for snart 3 år siden. Jobb fikk jeg før jeg flyttet, men så fikk jeg tilbud om jobb, jeg søkte ikke, så da hadde jeg veldig dårlig tid til å finne leilighet og barnepass. Ordnet meg dagmamma mens jeg ventet på barnehageplass(fikk plass 5 mnd etter jeg flyttet så det gikk veldig fort) Visninger dro jeg på hver eneste helg i ca 2 mnd før jeg fant noe. Sa ifra til nav og byttet adressa i folkeregisteret. Ja det var vel egentlig det jeg gjorde. Det var en lang prosess som heldigvis gikk smertefritt. Var ikke så stress å flytte som jeg trodde. Fikk hjelp av familien min til å kjøre flyttelass osv. Det første du må gjøre er hvertfall å finne et sted å bo. Så må du skaffe barnepass før du får deg en jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 når du har et barn på 4 så er det ikke problem å få barnehageplass som regel, selv om det er "fullt" når du flytter.. mye værre hadde du hatt baby på 1 år..2 år.. for meg ordnet det seg ikke før jeg fikk jobb først så barnehageplass så leilighet men jeg anbefaler deg leilighet først.. så fremt du er kjent i det nye fylket du skal til og ikke "havner" i feil nabolag.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 jeg skal flytte snart og for meg har leilighet vært utfordringen. nå har jeg fått en. men jeg hadde noen der som kunne gå på visning for meg. det er fint å legge en ønskes leid annonse på finn. jobb trenger jeg ikke å tenke på nå siden jeg skal studere. og barnehage må jeg vel søke for så fort jeg kommer meg dit og får sjekket de forskjellige bhgene og avstad til høgskolen og hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå