Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Tenkte det kansje var kjertler som vi jenter har, men trodde ikke du fikk sånne kuler før i puperteten. Tar jeg helt feil?
Gjest Tale30 Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har i alle fall hørt mødre spørre om dette flere ganger før her inne når de har baby på alderen til jenta di. Jeg kan ikke noe om dette, men tror at det er snakk om hovne kjertler som babyen kan få ved amming fordi de påvirkes av morens hormoner.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 er nok ikke noe skummelt, nevn det til hs neste gang du er der bare testiklene til guttebabyer kan også være hoven en stund etter fødsel pga mors hormoner faktisk.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 HI igjen... HUn har ikke hatt det før foressten...kom plutselig over natten, (tror jeg).
ellen-propellen Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Min datter hadde også slike. Det er helt normalt, og går like plutselig over som det kom. De små kan faktisk og få melk, da heter det heksemelk. "heksemelk, melkelignende væske som kan presses ut av brystene på mange nyfødte barn. Sekresjonen av heksemelk skyldes påvirkning fra den store produksjonen av kjønnshormoner i placenta. Den varer oftest bare få uker, men kan av og til vare i flere måneder. Det samme er også årsaken til den forstørrelse av brystkjertlene som finnes hos de fleste barn i første levemåned."
The Bad Gal Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Det hadde dattra mi også, men det forsvant av seg selv. Husker ikke hvor gammel hun var da, men kan vel ha vært rundt samme som din.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Så lenge det er omtrent likt på begge bryst er det helt normalt. Du kan se det an, og hvis du er engstelig så får du helsestasjonslegen å se på det på neste kontroll. Skyldes hormonstimulering i svangerskapet, og er uavhengig om du ammmer el ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå