Gå til innhold

Noen tips til hvordan jeg skal bli flinkere med penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en inntekt på ca 17.000 kr.

Husleie på 5500

barnehage 2580

Forsikringer ca 1000

Strøm ca 1400 (med nettleie)

Tlf 500

Men jeg har nesten aldri penger igjen når lønna kommer.

Alene med 2 barn, vil så gjerne ha litt mer kontroll på pengene.

Noen som har noen økonomiske tips til meg? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi!! Sløsekalkulatoren var kjekk! :D Sløser under 50.000 i året her. Hehe. Det er med sigarettene.

Men tilbake til deg HI.

Har bodd med en som har veldig pengeforbruk i snart to år nå. Har nå satt hardt mot hard, for vi har ikke penger å sløse i det hele tatt de kommende månedene. (Er blitt arbeidsledige begge to)

Nr.1 Sett opp budsjett! Og følg det slavisk. Har ca 500 kr i mnd. til "sløsing" eller uforutsette ting vi kanskje må ha. Litt slingringsmunn liksom.

Nr.2 Sett litt penger til side hver måned. Hva enn dere klarer. Sett det opp i busjettet, så det ikke "glemmes". Dagen bilen ryker, vannledninger lekker, komfyren streiker o.s.v. så er det godt å ha litt penger i bakhånd!

Nr.2 Planlegg middager fremover i noen uker. Handle inn alt på en rema, kiwi eller andre "billigkjeder". Glem meny, spar og ica! (snakker om å spare kanskje 4-5 hundrelapper på storinnkjøp) Jeg gjorde det nå etter nyttår. Middager for to uker i frysen pluss grønnsaker til, kom på tusenlappen.

Nr.3 Finn måter å belønne degselv på som ikke koster penger. Da kan du være snill med degselv som er så flink å lever mere nøkternt :) (hjemmelagede ansiktsmasker, en time i fred på badet o.l...)

Skrevet

Mye fine tips! Tusen takk! =)

Skrevet

Hvorfor har du så mye som 12 000 i året i forsikring? Du har ikke nevnt bil. Her har vi langt mindre i forsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...